Gå til innhold
Arkivverket

[#65470] Olina Jensdotter Malmedalen i Fræna, døydde ho i 1918?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Denne huslyden er å finna på Malmedalen i Fræna i 1900:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Jens Kristiansen hf g Gårdbruger, selveier 1860 Frænen RomSofie Knutsdatter hm g Gårdbr.kone, husgjerning 1865 Bolsø RomOtilie Jensdatter d ug Barn 1895 Frænen RomAnna Jensdatter d ug Barn 1897 Frænen RomOline Jensdatter hm e Føderådskone 1822 Frænen Rom~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Denne kårkona Olina Jensdotter var fødd på Roaldset i Bolsøy 8.8.1822, men voks opp på Helset i Fræna. Ho vart sidan gift med gardbrukar Christian Ellingson på Malmedalen i Fræna som døydde i 1894.Det er dårleg med kyrkjebøker frå dette området på Digitalarkivet, so eg finn ikkje dødsfallet til Olina, men eg har eit notat som seier ho skal vera avlidi i 1918!Er det nokon som sit med lokale kjelder og som kan hjelpa meg finna ut kva dato og kvar Olina døydde?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Sivert Perry Nerland

Kårenke Oline Jensdatter f. 8/8 1822 på Romuld i Kleive sogn, Bolsøy prestegjeld i Møre og Romsdal, død 25/12 1906 på Malmedal i Fræna av alderdomssvakhet. Hun og mannen Kristian Ellingsen bodde forøvrig på gnr. 65, bnr. 8 - Malmedal, Fræna. Håper at dette kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Sivert Perry for kjempefin opplysning! Med dette er denne huslyden heilt komplett i manuskriptet mitt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Sivert Perry for kjempefin opplysning! Med dette er denne huslyden heilt komplett i manuskriptet mitt!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivert Perry Nerland

Det som gjør at det har vært stille en god tid vedr SPN, det er at jeg fikk diagnosen Lunge-efysem, med div. som ikke kan nevnes her, men alle som kjenner meg, skal vite at jeg nå har det OK !! Jeg søkte nå ikveld litt på Digitalarkivet under Møre og Romsdal - og trykte 'alle'. Der ser jeg da at det er flere ting som jeg i 'sunn helbred' skulle ha svart på og anna, men sånn er det når en er syk. Er det noe anna Lars som du lurer på, så får du ringe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.