Gå til innhold
Arkivverket

[#65487] Olia Andresen/Martinius Guldbrandsen


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisbeth Wangen

Er på leting etter disse 2.Olia bor i 1900 tellingen sammen med sin familie i Oslo.Hun har også sin uekte datter boende der.Men hun er ført opp som barn av sine besteforeldre.Hun heter Olga og er født i 1898 Hamar.I 1905 gifter Olia og Martinius seg borgelig.Samme året i desember blir deres sønn Sigurd Olaf født(27 desember 1905) De bor dette året på Grønnland i Oslo.Men hvor ble de av etter dette?Olias foreldre er heller ikke å finne etter 1905.De er da faddere til barnebarnet Sigurd.Olias bror Aksel Andresen (andreassen)er også blitt borte etter 1900 tellingene.Dro han kanskje til Amerika som sin søster og bror.Han er født 19 Oktober 1886 Aamot Hedemark.Legger ved et bilde av Aksel.Mvh.Lisbeth Wangen

bilete6138.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vet du om Olga ble konfirmert i Grønland ? Ser kirkeboka med konfirmerte her slutter våren 1912. Hvis du tar kontakt med Grønland menighet kan de sikkert sjekke om hun er konf der i 1912-1913,da vil det jo stå hvilken adr.familien bodde på. Oslo byarkiv med adr.bøker og kommunale FT er da stedet å finne igjen folk i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Hei,Olga vet jeg faktisk ikke om er konfirmert i Oslo.Kan jo være en mulighet siden hun bor der i 1905.Når det gjelder bildene vet jeg ikke om de er tatt i Oslo,men regner det som en sannsynlighet siden de bodde der.Bildet av Aksel er jeg mer usikker på.Jeg har jo ingen opplysninger om han siden alt av opplysninger stopper etter 1900 tellingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.