Gå til innhold
Arkivverket

[#65531] Skifte / Dødsmelding Askøy 1894; Øystein Øysteinsen Florvågøen


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei igjen,I forb med en sak jeg hjelper til med søker jeg opplysninger om Øystein Øysteinsen på Florvågøen som dør i 1894LenkeStår det noe eksakt om fødested, fødselsår og dato og arvinger?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det mangler dødsmeldinger de første to kvartalene for 1894 for Askøy i seriene med dødsfallsmeldinger til sorenskriveren i Midhordland. Eldste dødsfallsprotokoll i arkivet til lensmannen i Askøy går ikke langt nok tilbake til å få med seg dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for svar og godt nytt år. Tok litt tid før jeg fikk takket, da jeg har vært i Etne i nyttårshelgen.Dette betyr kanskje at vi ikke vil kunne finne ut hvem Østen Østensen d januar 1894 på Askøy var.Det jeg da lurer på er om kirken på Askøy har opplysninger så langt tilbake i tid. Jeg får vel ta kontakt med dem over helgen og høre. Andre muligheter er det vel neppe. Jeg vet ikke om det fantes adressebøker på Askøy. Den kunne i tilfelle fortelle noe om hvilket arbeid han hadde, slik at vi kanskje kunne finne arbeidsplassen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.