Gå til innhold
Arkivverket

[#65545] Hvor kom Edvard Simensen ifra? Lenke vedlagt


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Ved dåpen til nr.5 Hans Edgar i 1896 i Ingedal , Skjeberg er det opplyst at han er født utenfor ekteskap av foreldre;Pige Johanna Elisabeth Hansdatter f. 1869 og Unkarl Blikkenslagersvend Edvard Simensen f. 1861Lenke Jeg kan ikke finne Edvard Simensen i Folketellingen 1900.Kan noen hjelpe meg å finne ham? Fortsatt god jul og godt nyttår! Mvh Jan Frode Johanmsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

For det ene har du byttet om hans og hennes fødselsår. Edvard var født i 1869 så vidt jeg kan se. For det andre er 'Simensen' så utydelig skrevet at det muligens kan dreie seg om et annet navn (?). For det tredje befinner vi oss bare 'et steinkast' fra Svinesund, så kanskje løsningen er å finne i nabolandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ja jeg rokkerte vissst med foreldrenedes fødselsår. Simensen er oppgitt født 1869.Men her er beviset for at det er rett navn:Edvard Simensen:Se konfirmant nederst nr. 4 Hans Edgar:LenkeJeg har sjekket innflyttede svensker : Negativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.