Gå til innhold
Arkivverket

[#65554] Andrine f. Jonsdtr. 1845 g. 1873 m Nils Monsen frå Dale i Øygarden - etterslekt?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som kan hjelpe meg med etterslekta etter Andrine og Nils Monsen. Lenke Aarland&nr=93&antinnlegg=7&startnr=&antall=&spraak=#anker Foreldra hennar var:Johanne Andersdtr. Marøy var gift med Jon Mikkelsen Sylta f. 1812 d. 1884. Dette paret budde på Sylta og fekk desse barna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er familien i 1900Andrine f. 1845 g. 1873 m Nils Monsen frå Dale i Øygarden (budde på Salhus i 1900) Barn: Johanne f. 1873 Nils 1874 Gjertine 1879 g.m. Ivar Flatøen Andreas f. 1882 g. 25.11.1905 m Bertha Oline Selvik f. 1882 I Hosanger Bertin f. 1884 til USA Gjertine f. 1879 g 1900 .m. Ivar Flatøen Barn: Olav Martin f. 08.01.1900 Albert Nicolaus f. 03.10.1902Jeg antar at det er noen som har greie på folka på Salhus etter 1900 og frametter. Det hadde vert fint om noen som hadde litt greie på folka der omkring om jeg kunne fått kontakt med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her blir Johanne født 06.05.1873.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=26&filnamn=dp12581869&gardpostnr=1470&personpostnr=4409&merk=4409#ovre>LenkeHer blir sønnen Mons født 24.01.1877. LenkeOg her sønnen Nils Johan 08.11.1874.Lenke Her sønnen Andres på Salhus 03.01.1882.LenkeOg her Bertin født samme sted 21.05.1884.LenkeOg sønnen Anton Emil født 10.05.1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Bind 2 av Åsane bygdebok kom ut i oktober. Dette er første av 4 slektsbind for Åsane. Den tar for seg den nordøstre delen av Åsane. Kenneth Bratland skriver bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å søke info uten å finne noe. Dersom det er noen som har mer info f.eks om de som lever i dag, dag kan dette sendes på epost til:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Hvis det er noen som har disse bøken fra Åsane som evn omhandler dette området hadde det vert fint om jeg kunne fått litt mer info derfra?info pr epost kan sendes til:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har bind II av Åsane i fortid og nåtid, Slektshistorie. Men verken Salhus eller Åstvedt er nevn der. Den omhandler gårdene Breistein, Hylkje, Steinestø, Indre-Midtre og Ytre Hordvik, Tellevik, Falkanger, Sætre, Sæterstøl, Almås, Tuft, Haukås og Brurås.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nå er jeg nesten i mål når det gjelder etterkommerne etter Andrine, men jeg trenger litt mer info om hvor det ble av disse barna:Mons f. 24/1-1877Bertin f. 21/5-1884 til USA?Anton Emil f. 10.05.1887Tok disse etternavnet Dale eller kalte de seg for Nilsen. Reiste Bertin til USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg vil tro det er han som er registrert her som død i Montana:Name:Bertin Nelson Age: 43 Estimated Birth Year: 1884 Gender: Male Death Date: 4 Aug 1927 Index Number: Val 697Source: Montana Office of Vital Statistics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dette er vel da enken og barna i 1930:Name: Anna M Nelsen Home in 1930: Wolf Point, Roosevelt, Montana Age: 46 Estimated Birth Year: abt 1884 Birthplace: Minnesota Relation to Head of House: Head Race: White Household Members: Name Age Anna M Nelsen 46 Alma N Nelsen 12 Philip B Nelsen 10 Gerhardt W Nelsen 5Anna jobber som lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.