Gå til innhold
Arkivverket

[#65554] Andrine f. Jonsdtr. 1845 g. 1873 m Nils Monsen frå Dale i Øygarden - etterslekt?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kanskje Bertin drog til samme området som Andrine sin kusine bodde i. Moren hadde en kusine ved navn Marie Bertine Larsdtr. fra Manger som ble gift med Engel Abrahamsen fra Kolbeinsvik i Austevoll. De drog til USA i 1878. Så, der var familie i området da Bertin drog til Nord Dakota. Kanskje det var i samme County? Lenke Aarland&nr=309&antinnlegg=10&startnr=&antall=&spraak=#anker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Såvidt jeg forstår det var Andrine og Nils Monsen Dale forpaktere på Ølfsnes dag sønnen Mons ble født i 1877. Jeg vet ikke når familien flyttet til Salhus, men kan det tenkes at sønnen Mons har blitt igjen i det området foreldrene bodde før de flyttet til Salhus? Så spørs det om Mons tok etternavnet Dale eller Nilsen. Jeg ser at noen av barna deres brukte Dale som etternavn og noen Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vel kanskje denne Mons Nilsen som du finner i Haus på gården Espeland, gift med Andrea Andersen/Nilsen.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er ekteskapet i Haus/Gjerstad 05.06.1900 mellom Mons Nilsen Salhus og Andrea Andersdtr. Lohne.Brudgommens far var Fabrikkarb. Nils Monsen Dale. Se post nr. 2. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du kan jo be om opplysninger fra skifte/dødsmeldingen etter Mons og Andrea i Arkivforumet. Da får du kanskje navn på barna deres.Og du kan sjekke kirkebøkene for Haus for å se om noen av dem som er oppført på gravsteinene kan være barn av Mons og Andrea.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan Anton Emil f. 10.05.1887 ha døydd i ung alder? eller td ha reist ut or landet? Eg har pørvt å søkje han opp, men finn han ikkje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.