Gå til innhold
Arkivverket

[#65561] Hvem var Augund Olsson Valebjørg død 1690 i Fyresdal ?


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

I følge gards og ættesoga bind 4. side 366:Gunnar Tarjeisson Kyrvestad n.1627-46 kona ukjend.barn:Åsmund fca. 1634 d.før 1702 g.m. Svålaug Ormsdtr. Rike.Bjørgulv dsk. 1702, g.m. Inger Tarjeisdtr. VikiTargjerd n. m.a. 1675, g.m. Gunni Hallvardsson Buene, Fyresdal.Tarjei f.ca. 1642 i live 1666 Lagnad ellers ukjent.Turid 1. g. m. Olav Olsson Nusvik, Fyresdal død 1670 Nusvik, Fyresdal.2.g.m. Augund Olsson Valebjørg, Fyresdal død 1690 (Nusvik, Fyresdal)Er det noen som har kjennskap til hvem den Augund Olsen Valebjørg som var Turid Gunnarsdtr. Kyrvestad sin andre ektemann var ?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Det er gards og ættesoga for Valle i Aust-Agder dette er hentet fra. Ser jeg ikke fikk dette med i 1.innleggetmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste navnbror jeg finner på Fam.s er denne samtidige?Han ser ut til å være gift med en annen , og dødsår er nevnt med 1690, så det er vel ikke samme mann ?LenkeIkke så enkelt å finne så gamle kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Tusen takk GunnDet kan godt være riktig Augund du har funnet, men da må han ha vært gift to ganger, og det er jo ikke umulig?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da fant jeg han i Fyresdal gard og ættesoge bind 1. side 456.Han var sønn av Olav Mikkelson Valebjørg S. Guro Augundsdtr.Det står videre at det var skifte ette han i 1690 på Nusvik.Videre er det en liste over brukere som man følge anene hans tilbake til 1400 tallet.Her blir det mye lesing:-)mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon K. Valebjørg

Hei Eg må bare konstantere at eg er for seint ute. Du har nokfunne rette vegen. Om du vil kan eg sende ei fyldig ane-liste på Augund Olavson. Men eg trur du gje meg epostadr.di. Dette er også mine aner,men frå ein bror til Mikkel. Det ville også vere artig å vite om du har noko relasjontil denne slekta. Med Helsing Jon K.Valebjørgep.adr. jonvaleb@telefiber.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg henger meg på her, siden flere av mine anelinjer går tilbake til Valebjørg. Et par av mine aner er Talleiv Olavsson Valebjørg (ant. f. ca. 1546) og Gro Bendiksdotter Spokkeli (som vel også var av Valebjørg-ætt).Spørsmål: I hvilken grad (og på hvilken måte) er leddene videre tilbake til Jon Valebjørg (ant.f. ca. 1380) dokumentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg henger meg på her, siden flere av mine anelinjer går tilbake til Valebjørg. Et par av mine aner er Talleiv Olavsson Valebjørg (ant. f. ca. 1546) og Gro Bendiksdotter Spokkeli (som vel også var av Valebjørg-ætt).Spørsmål: I hvilken grad (og på hvilken måte) er leddene videre tilbake til Jon Valebjørg (ant.f. ca. 1380) dokumentert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon K. Valebjørg

Ein må nok medgi at ledda frå Tellev Olsen til Joen i V. erlaust fundamentera. Kor desse bygdebokforfattarane harhenta stoffet er ikkje kjent for meg,men eg veit der er eitSkinnbrev som nemner Helge og hans far salig med gud.Mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.