Gå til innhold
Arkivverket

[#65566] Einar Viktor Lindlom Norkvist Oslo 1914


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Hej! Blev lite førbryllad när jag hittade min morfars fødelse i Sagene fødselsbok 1914. Min morfar hette Arne Roald Lindblom och är fødd 1:a mars 1914, döpt 4/10. Och hans føräldrar hette Einar Victor Lindblom och Margit Emilie Folvell. Dock står här angivit som fader Einar NORKVIST med korrekt fødelseår 1890 (samma som Einar victor Lindblom har). Som not till barnet står det oäkta samt att han har rätt att anta namnet släktnamnet Lindblom och under 'Dep skr 29/4-1929', men jag vet inte om det är ditskrivet senare eller om datumet är tillagt? Handstilen ser ut att kunna vara samma som skrivit resten men jag är osäker. Jag hittar ingen anledning till att morfars far skulle kalla sig Norkvist och det är endast denna gången jag har sett det. Før Norkvist måste väl vara samma man som Lindblom? Samma førnamn och fødelseår... Jättetacksam om nån har nån idé eller tips som kan hjälpa mig få svar vad det kan vara! Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Glemte at navneendringen nok er lagt til etterpå(1929). Det er ikke samme handskrift som selve dåpen. Det må vel ha skjedd rundt konfirmasjonsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.