Gå til innhold
Arkivverket

[#65578] Mor som 14 åring ?


Gjest Aina Ch.Sveum
 Del

Recommended Posts

Gjest Aina Ch.Sveum

I 1900 tellinga for Fåberg finner jeg Johan Johannesen Lundsten,født 1860,og Johanne Karine Olsen,født 1872.De har ei datter som er født i 1886,Ågot Albertine Lundsten, og da er jo mora bare 14 år. Det var sikkert mange som var tidlig ute dengang som nå,men dette var da drøyt,skal jeg tro det er feil i årstallet her ? Jeg er sikker på Ågots fødselsår,fordi jeg finner henne i krk bok for Vardal senere,det er hennes familie jeg lette etter da jeg fant dette. Kunne man for eksempel gifte seg så ung ? Var det noen seksuell lavalder på den tiden ?Vennlig hilsen Aina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er Ågots dåp, og moren er ikke Johanne Olsen, men Oline Johannesdatter, f i 1857 Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Hamar i Vang, Ministerialbok nr. 16 (1878-1889), Fødte og døpte 1886, side 68. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.