Gå til innhold
Arkivverket

[#65636] Problem med Brothers Keeper 6.2 og 6.3


Gjest Anita Aamo
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Aamo

Kan noen kyndige personer hjelpe meg med følgende problem: I tidligere versjoner av B.K. 'poppet' alltid navn på barn til alle registrerte personer opp når jeg lagde anerapport i bokformat. Dette skjer ikke i versjon 6.3, noe som er sterkt beklagelig for en nybegynner som har behov for en viss oversikt. Jeg har jo ikke akkurat lyst til å tilbakeføre data fra sikkerhetskopi i versjon 6.1, så hva gjør jeg? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Første forslget jeg har er at du blir medlemm av epostlisten for BK-brukere, se Hjelp / Assistanse fra forsiden av programmet.Andre forslag. Hvis du hoppet fra BK6.1. til 6.3, så er det anbefaling at du henter ned fullversjonen av BK6.3 og installerer den over det du har. Har du nå også gått over til vista, se på min hjemmeside for BK WWW.bkwin.info og se hva som står om dette.Spørsmål om program er vel generelt best å rette til de kontaktpersoner som de ulike program harGodt Nyttår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Davidsen

Anita,Otto er selvsagt den rette personen å få riktig svar fra, men jeg har nettopp lastet ned 6.3 versjonen og det er ikke noe problem med Vista. Jeg vet ikke hva det heter på den norske versjonen av BK, men du må imidlertid huske å klikke på den boksen som sier 'Show name, birth, death for all children of each ancestor' på Page setup siden av anerapporten når du begynner. Da får du hva du spør etter.Fortsatt Godt Nyttår fra Sveits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det er ikke generelt problem med Vista, men mange har lagt sine databaser fra gammelt av slik at de ikke kommer til database og bilder. dette er imidlertid veldig avhengig av maskin. Og har man gammel CD, så kan det være at hjelpefilen ikke fremkommer. Trykker man F1 og ikke får opp ny hjelpefil i Vista, så sitter man med for gammel CD.Så har man fulgt anvisningene med hensyn til lokalisering av databaser etc (fra dagenes morgen) er det ikke noe problem. de fleste som sliter har ofte foretatt noe meget personlig.Det har imidlertid vært tilfeller av at man har en tidlig versjon og så foretar en oppdatering til nyeste versjon. da har jeg generelt anbefalt at man installerer fullversjonen som en henter fra nettet, lagrer på sin PC og installer rett over den versjonen man allerede har. Det går utmerket og fungerer.Generelt: Har man også problem eller lurer på nole, trykk F1 og få hjelp der du er i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.