Gå til innhold
Arkivverket

[#65638] Gamlebyen, Oslo. Hvilken kirke 1910.


Gjest Paul Thode
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul Thode

HeiJeg er på jakt etter hvilken kirke Randi Elsa Hansen f. 1910 i Gamlebyen i Oslo kan være døbt i? Jeg vet ikke hvilken gate foreldrene bodde i.Har sjekket Vålerenga, Grønland, Kampen og Østre Aker uten å finne noe. Er det noen annen kirke som kan være naturlig?mvh Paul Thode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Hva med Tøyen Småkirke, menigheten opprettet 1907? Kirkens bymisjon holder til der i dag (og mine foreldre ble gift der...)HilsenTorgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Kan hun være døpt Randi Elise?Her i Paulus krets finner jeg Randi Elise,født 20.10 1910, nr 246 med far Bernhard Hansen. Permanent sidelenke: LenkeKan se ut som adressen er Schleppegrellsgate 7b, som jeg TROR ligger i Gamlebyen i Oslo.Hun blir iflg FS gift med Erik Torang og jeg finner henne på DIS gravminner død 25.06.2001,begravet Østre gravlund Oslo.Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Schleppegrellsgate ligger øverst på Grünerløkka parallellt med Sannergata hvor Ringnes bryggeri lå til før de flyttet til Hagan i Nittedal. Gaten ligger like ovenfor Paulus kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei!Takker for hjelp og innspill så langt.Ja, beklager men det burde jeg vel gjort fra starten. Jeg tenkte vel mest på å finne ut hvilken kirke det kunne være, og hadde ikke i tankene den store interessen det er for å hjelpe til med å finne personen.Faren skal hete Harald Hansen f. ca 1876. Hvor ?? Oslo ?Moren hette Anna(ukjent etternavn og var født ca 1884. Hvor ?? Oslo ?Av Anna fant jeg da 1840 stk i hele landet og 150 i Oslo og av Harald 7 stk. totalt. Sjekket 7 stk Harald uten å komme noe nærmere og deretter det samme med 150 Anna i Oslo.Etter forslaget om Tøyen kirke fant jeg ved litt leting forbi 1910, i 1913 en Elna Marie født av foreldrene PØlsem. Harald Hansen og Anna Marie Larsen som ble gift i Petrus 6. des. 1908. Hun var deres tredje barn. Kanskje jeg finner Randi Elsa der?Jeg er nå på vei til Petrus i de scannede kirkebøkene.Hvilken grei ting å kunne flakse rundt ved hjelp av noen tastetrykk.Bare så det er klart, det dreier seg om min brors familie.Et riktig godt nytt år til alle. Også ansatte på Digitalarkivet som har gjort dette mulig.MvhPaul Thode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paul Thode

Hei!Nei, dette var nok ikke de riktige foreldrene. Kan ikke finne at disse har en datter Randi Elsa hverken i Tøyen eller Petrus. Får vel ta for meg samtlige kirker i Oslo.Det er muligens moren Anna som er begravet på Vestre Gravlund 1942.05.16 og født 1884.11.22. Året kan jo passe. Faren finner jeg ikke i det samme registret(DIS).Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiSe på pike nr 82,kan dette være en kandidat ? Hun er rett nok f.1911,men hennes far heter Halfdan Hansen og de har adr Schweigaardsgate som vel noen vil si ligger i Gamlebyen i Oslo Oslo fylke, Vålerenga, Ministerialbok nr. 1 (1899-1915), Fødte og døpte 1911, side 236. Permanent sidelenke: LenkeMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Uff,dette ble feil,ser du har fars og mors navn. Kanskje du kan ta kontakt med Gamlebyen menighet og høre om de kan sjekke fødte/døpte i 1910 siden den kirkeboka ikke er scannet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.