Gå til innhold
Arkivverket

[#65654] Tyding i kirkebok på Lurøy


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Johnsen

Jeg trenger hjelp til å tyde hva som står under anmerkninger på Elfrida Emilie f. 13/4 og døpt 13/8 1908 i Lurøy kirke. Det er det som står i forhold til barnets far jeg er noe usikker på. Er det at de er usikker på om det er hans første leiemaal? Hvilken attest er det som er datert 3/8 1961.Lenke På forhånd takk for hjelpen!Mvh. Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Et forsøk:Ugift jernbanearbeider Johannes Berg (Enge Ranen)JohnsenPike Olea Emilia Olsen fra Ulvøen?Han bor nu i Kiiruna. Hun bor nu i Syd-Solvær?IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Under anmerkninger står det bl. a. at 'om ham vites intet'. Det er trolig riktig tolket av deg at dette gjelder antall leiermål. Når det gjelder attesten fra 1961, står det vel bare; 'Gratis attest'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg mener det står: Barnedaaben Oppgis av moderen selv, som(??) avga den nødvendige forklaring. Hennes første leiermål, meldt til? og noe med 12.10.1905(skal kanskje være 1908?). Jeg forstår ikke helt hva som ble meldt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

'Barnedaaben opgaves af moderen selv, der afgav den nødvendige forklaring. Hendes første leiermaal. Om ham vides intet. Meldt til (...) 12/10-08'.Mvh Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.