Gå til innhold
Arkivverket

[#65658] slektsgranskning i fra vågå


Gjest Knut Resvoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Resvoll

Jeg vet at min slekt på min bestefars side kommer i fra Vågå. Min bestefar het Alf Resvoll og ble født i Sarpsborg i 1889. Hans far het Fridtjof Julius Pedersen og var tollkontrollør og styrer der. Fridtjof ble født 20/6-1858 og døde den 2/1-1897 av giktfeber. Min oldemor på farsiden het Bertha Oline f. Johnsen, hun giftet seg med Julius og fikk fire barn. Når Fridtjof døde i 1897 giftet hun seg på nytt noen år etterpå Ingvard Narcissus Berner Sverdrup som ble født den 24/12-i Bindalen. Ingvard er også i slekt med Sverdrup familien i Kritiansund-N.Vennlig hilsen Knut Resvoll min e-post er k-resvol@onlne.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

HeiHvor langt tilbake må vi for å leite i Vågå? Er det Fridtjof eller Bertha som stammer derfra? Veit du ev. hvor de er født? Har vansker med å finne noen av dem i FT. Alt jeg finner er Alf sin dåp. Har du lenker til FT eller kirkebøker på noen av dem?MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.