Gå til innhold
Arkivverket

[#65664] HO Trenger oppslag Stordboken Kyvik, Agdestein, Haukanes.


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

I min leting etter Steffeline f. 1812 i Bergen med foreldre Elias Olsen og Janicke Engelausen, finner jeg denne Steffeline som gifter seg i 1839 med Anders Johannesen Agdestein/Haukanes. LenkeEr det noen med Stordboken som kan gjøre et oppslag? MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var vanskelig å finne noe om Steffeline i Stordboka, men hun døde på Solhaug 14.3.1851 og Anders giftet seg på nytt med Anna Eriksdtr. f.ca 1808 fra Berge, Tysnes. Anders ble dømt fra plassen i 1860. Har en god del etterkommere av disse to. Sønnen Johannes giftet seg med Ingeleiv Johannesdtr. 1836 - 1922, søster til min oldefar. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Anders Johanneson ble bosatt på Dale og var ved FT 1865 oppgitt å være 63 år og kona Anna Eriksdtr. 58 år. 15.12.1872 døde Anna 67 år gammel og året etter Anders 27.9.1873 - 73 år gammel. De var da bosatt på Dale. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Kjempeflott. Det er nok riktig Steffeline. Jeg har også funnet resten av familien på Stord. De var nok bosatt på Tysse og Grov.Det er 2 brødre av Steffeline, født i Bergen, som gifter seg på Stord.Ole Kristian [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=38&filnamn=vi12211826&gardpostnr=226#nedre>LenkeJan Henrik LenkeOg en bror og søster født på Tysse, som også gifter seg på Stord.Otte LenkeDorte Karine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her kommer det som står under Grov i bygdeboka. (avfotografert - derfor buede linjer) Mvh. Johan Arthur Hansen

bilete6181.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.