Gå til innhold
Arkivverket

[#65670] Susanna Maria Steen (ca. 1753-1790), hennes foreldre?


Gjest Harald Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Johnsen

Er det noen som kjenner hennes opphav?Jeg har dessverre ikke så mye opplysninger om henne.Hun ble 1789 gm Tarald Andreas Giæver (1758-1811) fra Øksnes/NODøde på barselseng etter tvillingfødsel, 37 år gammel. Begravet 20. okt 1790,i Øksnes/NO Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Harald Johnsen!Jeg har ikke funnet noen flere opplysninger om Susanna Maria. Men 20. Oktober ble dåpen til Tarald Giæveres sønn konfirmert - sønnen het Johan Christopher [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20071108630302.jpg>LenkeDette kan vel være Taralds foreldre og søsken Lenke. Han ble gift for annen gang i 1792 i Bø i Vesterålen med Elen Margrethe Grønbech LenkeHer er Tarald og Elen på Grimstad i Bø i 1801 LenkeI familien er Dorthea Marie, som kalles hustruens stedatter. Det var kanskje Dorthea Marie Giæver som var gift med Peder Andreas Christensen Krognæs; de hadde i alle fall ei datter, Susanne Marie, til dåpen i Øksnes i 1828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Johnsen

Hei Grethe, takk for at du prøver å hjelpe, det du har funnet er riktig, men dette kjenner jeg til.Tarald og Susanna fikk et barn som døde rett etter fødselen i 1789. Sannsynligvis var dette en tvilling til Dortea Maria. Dortea's dåp er ikke å finne i KB, men FT-1801 plasserer jo henne, som jeg forstår det, som et barn av Tarald og Susanna. Ved tvillingfødselen i 1790 døde et av barna, den andre ble døpt Johan Chr., han levde til 1799.Problemet er Susanna, det var Steen-familier både i Andøy, Trondenes, Sør-Trøndelag og lengre sør i landet, så håpet er jo at noen kan ha henne i sin db.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.