Gå til innhold
Arkivverket

[#65671] Borger, Westfossen, Buskerud, o.1800


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg prøver å finne ut hvem foreldrene til en Marthe Borgersdatter er. Jeg vet ikke når hun er født, men hun gifter seg 1811 med Rasmus Haagensen, også Westfossen, Eiker.Jeg heller mest til en Marthe født 1786, datter av Borger Haagensen og Ingeborg Anderson.Lenke Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=-men har ikke funnet en positiv link mellom dem.......Er det noen derute som vet råd ?Takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ole Svensen og Marthe Borgersdt får datteren Anne Maria dåp nr 33 1807 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8489&idx_id=8489&uid=ny&idx_side=-93>LenkeHer er det ei Kirsti Borgersdt og en Gulbrand Borgersen og Anders Borgersen som faddere, kanskje familie av Marthe.Rasmus Haagensen og Marthe Borgersdt får datteren Maren Oline i 1814, dåp nr 21 Lenke Kirsti Borgersdt er fadder.Borger i 1815 Lenke Kirsti Borgersdt er fadder.Mari i 1819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Her var det mye informasjon! Faktisk nesten litt FOR mye ;-)Jeg forsøker å finne rundt i alle disse Borgersen-folka, men greier ikke å finne det som knytter de sammen.Westfossen er tydeligvis også en plass, hvor mange mennesker er innom, men som ikke nødvendigvis er deres fødested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Den Marthe Borgersdatter som nevnes under (2) er det ikke. Hun ble gift med Halsten Myhre i Lier.Rasmus Haagensens kone, Marthe Borgersdatter er oppgitt å være 69 år når hun dør 7/6 1846, (nr 73) LenkeMvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Den nærmeste jeg kan finne er Marthe Borgersd. Stablum som er 15 år når hun konfirmeres i 1794 LenkeJeg går ut fra at det er hun som i Ft 1801 er tyende på Bollerud da som Marthe Børgersd. 24 år og ugift.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

I ft 1801 under Poule er det et ektepar Borger Guulsen og Anne Andersdt med datteren Kiersten 14 år.Jeg tror det er dette paret som får en datter Marthe døpt 8/4 1776 i Norderhov LenkeDe får en sønn Anders døpt 10/1 1779 i Norderhov og datteren Chirsti døpt 9/6 1783 også i Norderhov.Mulig at dette kan være en kandidat til din Marthe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg har vært inne på tanken om at det kunne være Norderhov, men i tillegg har du greid å finne både en Anders og en Kirsti som kan passe med alderen, så her er jeg veldig optimist!Jeg har i hvert fall noe konkret å jobbe med.Jeg har sett på Marthe fra Stablum, men har ikke funnet noe mer enda.Takk til dere begge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.