Gå til innhold
Arkivverket

[#65687] Hans Arnesen og Maren Eriksdatter i Tune?


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Hans og Maren fikk datteren Anne Sophie Hansdatter i 1827 no.38 Lenke Jeg skulle svært gjerne funnet vielsen deres for derigjennnom finne deres aner, men har ikke klart det så langt. Takknemlig for hjelp. Bjørn Angeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Hei Anne! Hjertelig takk for hjelpen. Bryllupet i 1825 har jeg forbigått minst et par ganger. Det er utrolig hva et par ekstra øyne kan se. Det i 1831 er jo en bonus... Da skulle jeg komme videre i min søken. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Kommer tilbake til denne saken. Trenger hjelp til å tyde navnet på gården hvor Hans ble født. Oppgitt i vielsen med Maren Eriksdatter. Videre finner jeg tre stk. Hans Arnesen i Tune, men de er født ca. 1790 og ikke 1801. Videre finner jeg ikke begravelsen til Maren i Tune. Takknemblig for hjelp. Bjørn Angeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Hans Arnesen er oppgitt med ulik alder i de to vielsene. Gården han er født på leser jeg som SUTEREN og han oppholder seg på Agnaltplass. Maren på Stangehuset, Stang ligger vest for Agnalt. Suteren ligger øverst på Tuneøya. Alt i geografisk nærområde.Jeg har funnet denne dåpen i 1791, øverst høyre side: Hans av foreldre Arne Hansen og Kari Thorsdatter på Suteren LenkeVigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk Vigdis. Fant en annes Hans Arnesen i 1789, men han var da ikke født på Suteren. Jeg også lurte på dette med forskjellig alder i de to vielsene, men det står helt klart Suteren i den første og da går vi ut fra dette, men at alder var feil oppgitt der. Takk for god hjelp. Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Bare hyggelig! Du har nok han på plass nå. Maren Eriksdatter ble gravlagt i Fredrikstad, død av smittsom sykdom står det, på amtets sykehus, nr 6 1830 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.