Gå til innhold
Arkivverket

[#65696] Marinekaptein Johansen - omkr 1900


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Oldefars bror - Ole Gunerius Terjesen (1860-1900) var gm Marie Eriksen. Han døde tidlig, og jeg har ikke hatt ytterligere opplysninger om Marie.Så finner jeg - ved hennes svigermors død i 1910 - at Marie hadde tre barn (m Ole?) og at hun giftet seg på nytt igjen med 'marinekaptein Johansen' (eller står det johannesen?).Hvem kan dette være?Jeg kjenner ikke Maries opphav heller. Har sett en Marie Terjesen i Kristiania 1900 (Gabels gate 11) som må vurderes nærmere.Har noen opplysninger om disse?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Bør kanskje nevne at Maries svigermor var Marte Olsdatter / Terjesen, 1825-1910, og at Ole G. var født i Arendal.Og så kan jeg vel vente til Ovenstad er presentert til bokstav J.....- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Dåpen til Edith Otilie bekrefter at det er riktig Marie[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8074&idx_id=8074&uid=ny&idx_side=-44>LenkeVielsen mellom Ole og Marie i 1896. Det står at hun er f. i Chr.ania, men det er nok feil. LenkeHer er hun i 1875LenkeDåpen i Moster LenkeHer står det litt om Henrich Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du verden, - dette var fantastisk! Tusen takk for hjelp og sportegn, nå fortsetter jakten!Dette er min bestafars søskenbarn (Finn/Sigrid/Edit) og jeg skjønner ikke på noen måte at han ikke var klar over dem. Dette er et mysterium for meg. Jeg må sjekke i bestefars løsere notater og med slekta, for her kan man jo tenke seg at det kan dukke opp 3- og 4-menninger.....?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.