Gå til innhold
Arkivverket

[#65722] Iver Christiansen og Berethe Johansdatter gift 1824 Egge i Stod


Gjest Svein Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Iversen

Mine tippoldeforeldre Iver Christiansen og Berethe Johansdatter ble i følge Ministerialbok for Egge i Stod, side 445, nr.9 gift 30 januar 1824. De hadde da begge oppholdssted Reinsplads. Jeg klarer ikke å finne konfirmasjons- eller fødselsinnføringer for dem, og kommer derfor ikke videre med denne slektsgrenen. Kan noen hjelpe meg med dette og kan noen fortelle meg hvor Reinsplads er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er vel en sjanse for at Reinplads lå under Rein gård. Forloveren Andreas Pedersen står oppført med bosted Rein. Andreas i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei - Rein er en gård i Stod i 1801 tellingen - Reinsplass er da trolig en husmannsplass under Rein.Når det gjelder Iver - er det mulig at det er han som døpes i Inderøy 7.3.1802 (født 27.2.) - foreldre Christian Jørgensen og Ane Iversdatter som du finner i 1801 tellingen for Inerøy her LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Legger ved lenke her: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Egge i Stod, Ministerialbok nr. 736A03 /3 (1816-1827), Ekteviede 1823-1825, side 444-445. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=17074&idx_id=17074&uid=ny&idx_side=-36>LenkeKan det være en plass under gården Rein? Men der er det ingen Christian eller Johan.Er det mulig at de kommer fra et annet sted i N-Trøndelag? F.eks Inderøy? Der er det en Beret Johansdtr født i 1801: LenkeOg en Iver Christiansen født i 1802:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Hm. Det gikk visst litt fort. Ingeborg er trolig søster av forloveren Ingebrigt Christophersen Reinsplass. Han får ihvertfall 4 barn med sin kone Olava Pedersdt. - og de ser ut til å bo på Reinsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Her er dåpsinnførselen til Iver Christiansen f. 1802 (se innlegg 4 og 5): Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Inderøy, Ministerialbok nr. 730A03 (1802-1816), Fødte og døpte 1802, side 2-3. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16419&idx_id=16419&uid=ny&idx_side=-6>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Iversen

Takk for god hjelp ! Da vet jeg hvor Reinsplads lå. Når det gjelder Iver og Bereth ser det da ut til fra kirkebøkene at de er født i Inderøy. Problemet er at folketellingen fra 1865 (og Randi, dette er utvilsomt mine tippoldeforeldre) sier fødested Sparbu for begge. Men opplysningene i folketellingene er kanskje ikke helt å stole på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.