Gå til innhold
Arkivverket

[#65731] Tyding av kirkebok, Eidskog, Vinger, 1809


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Hei! Lurer på hva som står etter Eli Olsdatter i vielsen 26.nov 1809? Hun gifter seg med Ole Arnesen Aaserudstrand. Skriften er jo tydelig, men finner ikke helt meningen med navnet.Permanent sidelenke: LenkeMvh Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Bjørberglia (avledet av Bjør/Bever) Det var to plasser her en gang i tiden. Beliggenhet ved Kabberudtjernet i Vinger. Tjernet er forbundet med en bekk til Vingersjøen. Vinger bygdebok I side 275. Eli var ikke født her, men på Grønkjølen, Pramhus i Eidskog, datter av Ole Olsen Gjermshus nedre og hustru Marte Danielsd. f. Mirildsagen på Austmarka: Eli g.m. Ole Arnesen f. Bottilsrud, til Strand Søndre, Åserud på Austmarka. Vinger III side 388. Her er det oppgitt feil fornavn på Oles mor. Har ikke du fått dette av meg tidligere ? Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Hei Finn! Jo, jeg har nok det. Skulle bare sjekke i kirkeboka og så syntes jeg navnet var så merkelig. Men nå har jeg det klart.Takk.Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.