Gå til innhold
Arkivverket

[#65738] Simon Torp, fange i 1900-års FT for Kristiania.


Gjest Eva Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Pettersson

Simon/Simen Hansen Torp, f. 1862 20/8 Sandar, Vestfold. Efter konfirmationen 1877 vet jag inte vart han tog vägen. 1892 fikk han barn utom æktenskapet sammen med Tomine Sölversen, (Sandar mini.bok 8, sid 15). Han var då redan en gift man. Vem var han gift med?1900-års FT för Kristiania sitter Simon fængslet på Kr. distriktsfængsel. Sedvanlig bustad uppges vara Möller gade 3. Där bor Sofie Torp f. 1862 på Hjæløerne. Var ligger denna plats? Detta kanske kan vara hans hustru.Hur kan man få reda på varför Simon satt fængslet? Hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut detta.Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legger også inn kirkebok med den uægte sønnen Sigurd Torbjørns dåp 1892. LenkeDet står begge foreldre bor i Kristiania. Simon Hansen Torp er oppført som gift mann , som du nevner.Har ikke funnet hans ekteskap og det er mulig du har funnet hans hustru med etternavn Torp i Kristiania 1900. Skal lete litt for å se om jeg kan finne hvor og med hvem han ble gift , før 1892.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tar med Sofie Torp som vel passer bra til kandidat for hustru til Simen Torp. Han er oppgitt med samme adresse som fange.LenkeSpørsmål er om det går an å finne vielsen på Fam,s , hvis ikke blir det vanskelig, siden vi ikke vet hvor den foregikk.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke funnet Simen Hansen Torps giftemål , men legger inn 1875-tellingen der han bor hos foreldre i Sandar , ved Torp:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver å finne flere opplysninger om disse folkene for å se om jeg finner spor.Her er nok sønnen Sigurd Torbjørn som Fosterbarn i Sandar, 1900 i samme området Gjekstad der mor Tomine kom fra . LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tar med Simon Hansen Torp som fange på Møllergaden 19 , i 1900-telingen også: LenkeHvor fangeprotokollene befinner seg , er jeg ikke sikker på, men kan lete litt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Hej Gun!Tack för all information. En del var nytt och en del hade jag från förr. Tomine har jag tidigare fått hjälp med, se 62115. Torbjörn fick hon som ogift, gifte sig sedan 1898 och fick fler barn.Jag har tittat på Jelöy, Moss. Finner en Sophie Marie, f.1860 (Moss mini.bok I9, sid 7). Simen kan ju ha giftet sig i Oslo. Hans bror Nils gifte sig med Tomines syster Nora 1891 i Kampen, Oslo. Jag får sätta mig och läsa igenom alla vielser och se om jag kan finna Simon.Har tittat på Jelöy, Moss. Finns en Sophie Marie f. 1860 (Moss mini.bok I9 sid 7). Det är ju osäkert att det är rätt kandidat.Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Jag har funnet vielsen til Simon Hansen og Kristiane Sofie Jacobsen, 1889 27/10 (Oslo, Kampen, mini.bok I4 sid 51).Hjæløene skall vara Hvaløerne i Östfold. Christiane Sofie er født 1862 12/11, foreldrene er Anders Christian Jacobsen og Maren Sofie Olsdatter (Östfold fylke, Hvaler, mini.bok 6, sid 49).Jag har letat efter familien i FT men kan ikke finne någon av dem. Någon av dere er kanske flinkere enn mig til at söka.Dette er den Sofie Torp som bor på Möllergate 3 år 1900. Av Tom har jeg fått et flott bilde av Simon Hansen Torp. Takk Tom!Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.