Gå til innhold
Arkivverket

[#65754] Bjølsen i Oslo


Gjest Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg

Hvilken kirke tilhører Bjølsen under i Oslo? Har noen som jeg leter etter som er født i perioden 1940-1945. Hvis jeg går på statsarkivet i Oslo får jeg da tilgang til å lete i kirkebøkene for de som er født mellom 1940 og 45 eller er det også sperret slik de er på 'skanna kyrkjebøker'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det enkleste er vel å ta en telefon til Riksarkivet.Personlig tror jeg bøkene er sperret, og så er det jo mulig at kirkebøkene ikke er innlevert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Så nye bøker er sperret som Berit(2) skriver Selv om disse er avlevert får du nok ikke lov til bla i de selv,p.g.a.klausulen om adopsjonsopplysninger. Mulig de kan gjøre enkeltoppslag hvis du vet eksakt dato/år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Sørlie

Fødte med adresse på Bjølsen i Oslo er døpt under Sagene kirke. Den faktiske dåpen i krigsårene skjedde ofte i Sagene Meninghetshus (EFATA) i Bergensgaten på Bjølsen. Dette fordi det var kostbart å fyre opp kirken på høst- og vinterstid. Svein Sørlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.