Gå til innhold
Arkivverket

[#65783] Hjelp til tyding av kb Høland


Gjest Olav Aasmundrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Aasmundrud

Jeg søker etter foreldrene til Edvard Jørgensen Løren som er f. Høland ca. 1745. Jeg tror han er sønn av Jørgen Knutsen Løren og Marthe Svendsdatter og jeg finner at de døper et barn i 1745, men jeg trenger hjelp til å tyde dette barnets navn Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7574&idx_id=7574&uid=ny&idx_side=-41>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Den første bokstaven er en E (sammenlikn med fadderen Anders Evensøn i foregående dåp), og jeg er tilbøyelig til å tro at det står Evert.Et tips her vil være å undersøke om det kan finnes et skifte etter Jørgen Knutsen og/eller Marte Svensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Vennemoe

Jeg ville også lese det som Evert. Jeg har Edvard i min database som sønn av Jørgen Knudsen Løren trolig født på Skarrebøl rundt 1705, som giftet seg 31.07.1727 i Høland med Marthe Svendsdatter trolig født på Tøien i Høland som datter av Svend Christophersen Rakkestad og Ellen Gulbrandsdatter Botner. Har notert at Marthe er omtalt i Romerike Ættehistorilags årbøker (Bind 1 side 217) som skal ligge ute på nettet under Romerike Historielag sine sider http://romerike.historielag.no/ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Aasmundrud

Takk for hjelpen! Jeg har funnet det samme som deg Petter (3) og antar nå med inn til visshet grensende sannsynlighet at den Edvard Jørgensen Løren som g. med Susanne Simonsdatter Soprim i 1777 i Høland var sønn av Jørgen Knudsen Løren og Marthe Svendsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.