Gå til innhold
Arkivverket

[#65793] Siri Gurine Ellingsdtr. f. rundt 1810 Stranda


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Jeg trenger hjelp til å finne ut mer om denne damen. Jeg vet hun var gift med Thore Olsen og bodde på gården Midbust i Stordalen,Stranda, Møre og Romsdal. I folketellingen 1865 står Thore oppført som enkemann. Jeg finner ikke Siri under døde,-ihvertfall ikke fra 1854 til 1865 under Stordalen. Jeg finner heller ikke Thore og Siris vielse.Når ble Siri født,-hva het foreldrene og hvor kom hun fra? p.s. Thore er født i 1807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På FS er det kopi fra kirkebok om at de gifta seg i Stordal i 1828: LenkeMen jeg vet ikke hvilket sogn dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ekteskapet deres i kirkeboka n° 4 på høgre side: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Stranda, Klokkerbok nr. 520C01 (1817-1837), Ekteviede 1827-1828, side 223. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15979&idx_id=15979&uid=ny&idx_side=-161>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Elling Knutsen og Anne Thorsdtr forlovet nest nederst høgre side: Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A03 (1773-1809), Kronologisk liste 1796, side 448-449. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15985&idx_id=15985&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke: LenkeDeres vielse på høgre side her: Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Tusen takk for hjelpen.Jeg satt her og lette,-motløs og med nybrukket skulder.Da var det trivelig å få hjelp i alle fall med 'slekta'... Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.