Gå til innhold
Arkivverket

[#65804] Lensmann Johan Brygmann d 1829 Krystal i Flakstad.


Gjest Hugo E Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvor i Norges vidstrakte land er dette? Er det Flakstad i Lofoten det er snakk om? Ser du har et innlegg her med informasjon som kan hjelpe andre til å hgjelpe deg: LenkeHer skrives det Krystad ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser Beret får en bror Abel her (nede til venstre): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Flakstad, Ministerialbok nr. 885A01 (1792-1819), Kronologisk liste 1809, side 166-167. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16702&idx_id=16702&uid=ny&idx_side=-85>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her døper de en datter Beret Kirstine 2.sdg. i advent 1816, nesten nederst høyre side Lenke og nederst på siden begraves kona til Sr. Johan Brygman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Steinar Olsen

heiskifte etter Berit Kristina Lennertsdtr den 20/5-1817 på Krystad. formue 163-0-6, gjeld 95-4-10. hennes mann Johan Bryghmann og deres eneste datter Berethe Kristine var arvinger.Et lite tillegg. Brüghmann familien var bl. a. bosatt på Ongstad i Hadsel og på Helgeland (mest Herøy og Nesna) på dette tidspunkt.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Hei.Jeg vet ikke noe om Johan Brygmann, men kona hans Bereth Kirstine Lennertsdatter må være hun som vi kan finne i 1801-tellingen som datter av Lennert Christophersen og kona Anne Malene Christensdatter (feilskrevet som Christophersdatter i 1801) på Myrland. Anne Malene Christensdatter er igjen datter av Christen Danielsen f.ca 1729 d.1800 på Haug i Buksnes og Kone Aleth Margrethe Petersdatter Crantz f. 1730 på Lilleide i Buksnes d. 18/4-1817 på Myrland i Flakstad. Har endel mer info om Aleth Margrethes slekt hennes slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Einar B Benjaminsen

Har ikke mine data tilgjengelig for øyeblikket, men den Johan som Michael referer til i forrige innlegg er den riktige Johan Brygmann som senere kom til Flakstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo E Jensen

Til Einar. Takk for bekreftelsen av Johan Bryggman.Til Michael fra Horten. Takk for at du fant Johan Byggman for meg:Til Erlend fra Drammen. Forstår det slik at du har opplysninger om denne slekten.Ønsker gjerne flere navn av denne slekten Hilsen Hugo Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.