Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ted Lier

[#65812] Tydehjelp Hvaler 1709

Recommended Posts

Gjest Ted Lier

Skulle gjerne likt å vite hva som står i den første vielsen 13. januar for året 1709 på side 24. På forhånd, takk !Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Tror du finner deres forlovelse i venstre kolonne, 28. okt. 1708. Den er mye lettere å lese.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ted Lier

Det var ikke dumt ! Nå ser jeg ihvertfall hvilke navn det står. Sÿver Hanssøn og Dorthe Michelsdtr. Det var faktisk de navnene jeg lette etter ! Hurra ! Og det var alt jeg skjønte ut av det. Skulle vært interessant å vite litt om alt det andre som sto der også ! Noen som fortsatt kan hjelpe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Jeg sliter med å tyde pikens hjemsted, kan det være Zingleøe?I så fall leser jeg trolovelsen den 28. oktober 1708 slik:Ærlig og velandsette unge Karl Sÿver Hanssøn Totorp fra Berg Sogn - og ærlig, dÿdige og gudfrÿgtige Pige Dorthe Michelsd. Zingleøe -For hannem, siden [..] uden Sogns, caverede efter Kongen pag. 262, Act. 3, og [Ritual.?] pag. 308 og 309, under Deres Hænder og Signeter - Jens Botne og Niels Kile, som her ere undertegnede og trÿgte.Vielsen 13. januar, 1. Søndag e. H. 3. Konger 1709:Førbenevnte Sÿver Totorp og Dorithe Zingleøe, efter Deres Trolovelse d: 28 Oct: 1708, copulerede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ted Lier

Kjempefint ! Takk for hjelpen !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.