Gå til innhold
Arkivverket

[#65812] Tydehjelp Hvaler 1709


Gjest Ted Lier
 Del

Recommended Posts

Gjest Ted Lier

Det var ikke dumt ! Nå ser jeg ihvertfall hvilke navn det står. Sÿver Hanssøn og Dorthe Michelsdtr. Det var faktisk de navnene jeg lette etter ! Hurra ! Og det var alt jeg skjønte ut av det. Skulle vært interessant å vite litt om alt det andre som sto der også ! Noen som fortsatt kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg sliter med å tyde pikens hjemsted, kan det være Zingleøe?I så fall leser jeg trolovelsen den 28. oktober 1708 slik:Ærlig og velandsette unge Karl Sÿver Hanssøn Totorp fra Berg Sogn - og ærlig, dÿdige og gudfrÿgtige Pige Dorthe Michelsd. Zingleøe -For hannem, siden [..] uden Sogns, caverede efter Kongen pag. 262, Act. 3, og [Ritual.?] pag. 308 og 309, under Deres Hænder og Signeter - Jens Botne og Niels Kile, som her ere undertegnede og trÿgte.Vielsen 13. januar, 1. Søndag e. H. 3. Konger 1709:Førbenevnte Sÿver Totorp og Dorithe Zingleøe, efter Deres Trolovelse d: 28 Oct: 1708, copulerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.