Gå til innhold
Arkivverket

[#65847] Olle Danielsen Storholmen - utliggarborgar til Trondheim - død c. 1694 - slekt


Gjest John H. Aarønes
 Del

Recommended Posts

Gjest John H. Aarønes

I Romsdal Tingprt. 2 p. 59: 1696 27/6 Ting for Vaagø Otting, hvor sal. Olle Danielsens Efterleverske lod opbyde endel Løsøre som Arent Isachson for resterende Arv paa Skiftet efter hendes sal. Mand den 26/8 1695 er bleven udlagt om nogen sig det vilde tilhandle, samme Udlegh opløbende til Summa 45 Rd. 2 ort 15 sk. hvorpaa Tingvidne blev begjæret, men ingen fandtes som noget deraf begierede. (Kjelde: Jens Collin)Sidan Arent Isachsen var arving etter Olle Danielsen var dei kan hende i slekt?Kan dette vere Arent Isachsen f. ca. 1671. Hans foreldre var Isak Danielsen (ca. 1640 - ca. 1687) og Anne Cathrine Aarentsdatter (d. ca. 1680) (Kjelde:Statsadvokat Nils Parelius: En slektkrets omkring gjestgiver- og handelsstedet Magerøy i Hemne Parelius-Hals - Støm i Norsk slekthistorisk tidsskrift 17 s. 1 - 34)Eg har ikkje funne skiftet etter Olle Danielsen i protokollane for Romsdal. Kanskje ein kan finne noko i skifteprotokollane for Nordmøre?Spørsmålet mitt: Kan Olle Danielsen vere av slekta Hals og etterkomar av lensmann i Halse tinglag på Nordmøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Litt meir om Olle Danielsen Storholmen:I folkeskatten for 1681 for Aukra, Vaagøy og Hustad: 4 Oluff Danielsen Storholm, vdligger til Throndhiem, angiffuer sin huusholdning saaledis: 1. sig selff og sin quinde. 2. j tienestetøs. 3 j tienniste dreng og j tøs som brugis til en Ødegaard at dyrke, for huilcken gaard, hand skatter og skylder som en Bunde, formoder der fore samme dreng og tøs at nyde en Bunde rett. Oluff Daniells. Eghd.Kven kona er i 1681 veit eg ikkje, men hans etterleverske heiter tydeligvis Karen Bendixdatter (Male)og må helst vere bror til Iver Bendixen Male som var laugverge då ho vart enke etter Anders Hansen (Juul) Storholmen. Ved skifte etter første mannen var det desse to som ivaretok hennar interessar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjell Fredly

Hei John! Siden Ole Danielsen var utliggerborger til Trondheim, så vil jeg tro at skiftet etter ham står i skifteprotokollen for Trondheim by. Har selv funnet skiftet etter flere utliggerborgere til Trondheim som bodde her på Smøla.Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Hei Kjell!Har gått gjennom Bugges avskrifter av skiftene i Trondheim slik dei er attgjevne i Norsk slekthistorisk tidsskrift utan å finne skifte etter Ole Danielsen. Såvidt eg kan forstå av Bugges eigne kommentarar skal alle kjente skifte frå den tida vere tekne med.No er det jo ein del skifte å lese gjennom, ikkje alle er ordna kronologisk - så eg kan jo lett ha oversett skiftet etter Ole.Det er noko som forundrar meg når det gjeld skiftet etter Anders Hansen i 1719 - nemleg mangel på jordegods.Slik eg les kjeldene må Karen Bendixdatter vere dotter til Bendix Olsen (Lyngstad) Male. Vidare må ho truleg ha brørne Iver Bendixen Male og Joen Male (Vigene). Bendix Olsen hadde ifølgje lensrekneskapen for Trondhein 1747 nærare 7 spann jordegods i Oppdal tinglag. Ein del av dette jordegodset ser det ut som ein kan finne att hos Iver Bendixen, og vidare ser ein noko hos to av barna hans Iver. Bl.a. hos Anne Iversdatter som vart gift med klokkaren på Sundsbøen, Misund. Mor til Sundbech på Smøla (også her med familieband yil Hals-slekta) og gardkona på Gammelsetra i Hustad bl. a.No ser det ut til at korkje Joen eller Karen hadde livsarvingar. Så ein skulle tru at alt til slutt hamna hos Iver. Skal tru om det var fleire enn 3 søsken?Det er sanneleg mykje me ikkje veit (kvar for oss) - det ville nok vere ein god ide og få oppretta eigne tema om desse folka slik du antyder i ein annan debatt her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(John:) I debatten du har startet på DIS Slektsforum om Isach Danielsen Hals (Lenke) angir du såvidt jeg kan se familieforholdene til Karen Bendiksdatter Male ganske annerledes !En annen ting : Av din henvisning ovenfor til lensregnskapet for Trondheim kan det se ut som Bendix Olsen (Male) levde i 1747. Men kan han vel ikke ha gjort, han som vel var far til Karen, som ble gift før 1681 ! Skulle det stått '1647' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Eg skreiv: 'Kan nokon avkrefte eller stadfeste om det er Arent Isachsen Hals som er arving etter Olle Danielsen Storholm gift med Karen Bendixdatter Male, datter av Iver Bendixen Male og sonedatter av Bendix Olsen (Lyngstad) Male? Seinare gift med Ander Hansen (Juul) Storholmen. Eventuelt ha opplysningar om Olle Danielsens herkomst. Olle Danielsen var utliggarborgar allereie 1681 og må soleis vere fødd før 1655, og truleg nokre år eldre enn Isak Danielsen Hals.'Det skulle jølvsagt stå: Søster av Iver Bendixen Male og datter av Bendix Olsen (Lyngstad) Male.Til Per: Takk for at du gjorde meg merksam på at eg skreiv feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

I et byskattemanntall for Domkirkens sogn 1691 (21/1 1691 i innledningen og 20/4 1691 ved avslutningen) står det :''Olle Dannielsøn, entlediget fra sit borgerschab''han var altså ikke lenger utligger 1691.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Han er innført (blant Romsdals utliggere) i Trondhjems manntall i 1688, og som 'entlediget fra borgerskabet' fra 1689 til 1691.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Takk for informasjon Tore V!Eg ser også at du har skrive på dine heimesider at Ole Danielsen svart 16 rd. i byskatt i 1683 for så å sver 3 rdl. i 1688.Sidan han står oppført som utligger til Trondhiem i 1681 står han kanskje oppført i eit eller anna borgerregister i Trondheim - eller er det ikkje oppbevart fullstendige lister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John H. Aarønes

Hei igjen!Det er greitt å vite kor langt bak ein kan vente å finne lister.Takk!I boka Trondhjem borgerskap 1680-1730) av T. H. Vigerust/P.R.B. Christiansen/T. R. Bråthen står t.d. Manntall for Byskatten 1683 - er det det samme type manntall som Folkeskatten eg har vist til i innlegg 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

ikke samme type manntall, nei, byskatten gikk til byens styre mens folkeskatten var en arbeidsgiveravgift som gikk til staten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

(John/4:) Hvilken ''Sundbech på Smøla'' er det du omtaler her, er det Anders Torstensen Sundbech (1728-1811) ? Og hvem er ''gardkona på Gammelsetra i Hustad'' ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Marianne Holck

HeiOlle Danielsen er oppført som Borgerlig Udligger av 3.klasse i Romsdalen i listene over Familielandhjelp for Trondheim både i 1675, 1677, 1678 og 1679. Jeg har dette fra avskrifter som tidligere var lagt ut på Erik Strøm sine sider. Disse sidene forsvant for et par (??) år siden. Etter hva jeg skjønner er kilden for disse listene Johan Brodahls håndskrevne avskrift, i Privatarkiv 75 Johan Brodahl, bok 17,Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.