Gå til innhold
Arkivverket

[#65855] Skifter / Dødsmeldingr Dørheim, Ølen, Fjellberg


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Hei,Min tippoldefar Ingebrigt Brekke var gift to ganger og jeg ønsker, om mulig, svar på hva som kan ha stått i skiftene / dødsmeldingene etter han og hans to koner:Tippoldemor Marta Vigleiksdtr Dørheim dør 10.3.1878 og gravlegges 16.3.1878 i Ølen, Fjellberg Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7004&idx_id=7004&uid=ny&idx_side=-226>Lenke Permanent bildelenke: LenkeTippoldefar Ingebrigt Gulliksen Dørheim dør 6.6.1894 og gravlegges 14.6. 1894 fra Ølen kirke Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeTippoldefars 2. kone Anna Olsdatter Dørheim elller Fatland dør 20.10.1911 og gravlegges 20.4.1911 fra Ølen kirke Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Tippoldemor Marta Vigleiksdtr Dørheim dør 10.3.1878 og gravlegges 16.3.1878 i Ølen, Fjellberg. 'Manden uskiftet med fællesbørn'.Tippoldefar Ingebrigt Gulliksen Dørheim dør 6.6.1894 og gravlegges 14.6. 1894 fra Ølen kirke. Skifte sluttet 27. januar 1896. Her nevnes enken Anna Olsdatter og barna Vigleik I., Haakonsvik, Vikedal, Ingebrigt Ingebrigtsen, i Amerika, Gulleik Ingebrigtsen, i Amerika, Britha, g. m. Torger Stangland og Anna, g.m. lærer Viar Bjørgen, Etne.Jeg fant ikke Anna Olsdatter i dødsfallslisten for oktober 1911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Yngve.Er den dødsfallslisten du nevner vedr Anna Olsdatter i 1911 kun for Ølen? Ser at presten skriver Fatland (der hun var født) i parantes ved gravferden. Kan hun da være registrert i Kvinnherad? Jeg skulle gjerne visst hvor det ble av hennes sønn Lars Paulsen Nordhus som hun hadde før hun ble gift med Ingebrigt.Ellers fikk jeg da vite at Ingebrigt og Gullik hadde emigrert før 1894/1896. Det er flott.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå ser jeg at Lars Paulsen også emigrerer, i 1882. LenkeSå da er det ikke nødvendig å lete noe mer, tror jeg.Tusen takk for hjelpen!Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.