Gå til innhold
Arkivverket

[#65878] Hvordan søker jeg for å finne gammel slekt?


Gjest Arne Sivertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Sivertsen

Hei, som ny med slektsforksning /søking i arkiver /kirkebøker m.m., trenger jeg litt hjelp eller tips. Jeg er på 'jakt' etter min kones bestemors foreldre og videre bakover. Alt jeg vet er bestemorens navn, fødselsdato og at hun var født i Oslo, 1913. Ellers ingen ting. Jeg har lett etter fødselsregistre for aktuelt år, men finner ingen. Er takknemlig for all hjelp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Tips: Oppgi navn og fødselsdata på denne personen, event. ektemanns navn og hvor de ble gift, så vil det være mange som hjelper deg i gang med å spore opp de første data/ kilder du trenger for å komme videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Sivertsen

Takk for tips Erling, personen som er mitt utgangspunkt het: Ingrid Adelheid Jensen Ringkjøb, og var født i Oslo, den 15. juli 1913. Hvem var hennes foreldre, og hvor kom de fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Hun døde i Bergen 13/12 1983 og er begravet på Solheim kirkegård. Du finner bilde av steinen på Gravminner hos DIS Norge hvis du trykker på VIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver med en lenke her til gravminnene , tror du får fram bildet av gravstenen om du dobbeltklikker på lenken: LenkeDet er også en eldre Ingrid Ringkjøp som er gravlagt i Bergen, mulig en slektning? Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Sivertsen

Ja, jeg vet når hun døde, og hvor hun er begravet. Denne biten har jeg kontroll på. Men det jeg søker informasjon om / tips om hvordan, jeg kan grave videre i den andre enden. Hvem var hennes mor og far, og hvor kom de fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hun er ikke å finne i Frogner eller Østre Aker.Da får du bare sjekke de andre kirkebøkene fra Oslo for å se om du finner henne der.Vet du hvor de giftet seg? Oslo, Bergen? Det ligger jo og lysningsprotokoller ute som kanhende dekker det året de gifta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Sivertsen

Til Gunn Huglen, du har 'feil' Ingrid. Hun som jeg tar utgangspunkt i var gift med Alfred Mikal Karlsen Herland. Ingrid Adelheid døde i 1958, Alfred døde i 1976- .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den damen med navn Ingrid Ringkjøp Hansen jeg fant begravd i Fana var født 28/4 1897 , d. 1953 , tenkte det kunne være en slektning?Se lenken i innlegg 6, du får fram bildet ved å klikke en ekstra gang.Om det ikke går så kan du søke på fornavn og etternavn i Dis gravminner.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Sivertsen

Til alle som har hjulpet meg nå i kveld: jeg beklager at jeg skrev feil navn på ektemannen til Ingrid. Hun var selvsagt gift med Hans, og de hadde fire barn sammen. De er også, som dere har påpekt, gravlagt i samme grav. Beklager feilen - men jeg får prøve å lete videre bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ja, men det er ingen Jens Ringkjøb (ell. en annen variasjon av navnet i 1900 - damen var jo født i 1913!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da var hun _gift_ Ringkjøb med andre ord. Og det rette paret er det som Agbnar fant i 5 og 7?Vet du hvor de gifta seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.