Gå til innhold
Arkivverket

[#65878] Hvordan søker jeg for å finne gammel slekt?


Gjest Arne Sivertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Uffda! Hva skjedde over?Hvem var så Maren Lovise f. 1869 i Solør?Det hører vel innunder Hedmark fylke?I Grue blir det født en Maren Lovise 12/11-1869Døpt 16/1-1870 (n° 18): Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 10 (1864-1873), Fødte og døpte 1870, side 79. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8882&idx_id=8882&uid=ny&idx_side=-83>LenkeMoren er Olea Larsdtr og faren er enkemand Woxen (?) på Manglerud.Men dette kan være et skudd i blinde!!Jeg finner folk med navn Woxen på Manglerud Østre Aker i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom det er riktig Harald Jensen over (han var den eneste i Oslo f det året med et slikt navn), er vel dette hans far i 1875, han står som Carl J. i 1900 og denne heter Carl Johan Edvard Jensen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Sivertsen

FANTASTISK, - dere er utrolig flinke. En spesiel takk til Carsten Scanke og Kjellaug Robberstad, dere har virkelig gjort en fantastisk jobb. Dette hadde jeg ikke klart uten dere!Mvh Arne Sivertsenps: takk for tipset Erling, jeg kommer nok innom dette forumet ved en annen anledning også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.