Gå til innhold
Arkivverket

[#65897] Foreldrene til Ingeborg Johnsdtr. ( f. ca. 1838)


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Er det noen som kan hjelpe meg med og finne foreldrene til Ingeborg. Det jeg vet er at hun den 27/12 1870 giftet seg med Christian Christiansen i Vardal (kirkebok for Vardal 1867/1878 s.239 nr.22) Her kan man lese at hun er fra Faaberg og at faren heter John Larsen. Jeg kan imidlertid ikke finne henne i kirkebokene for Faaberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Ved vielsen er alderen hennes oppgitt til 32 år, så sånn sett passer jo nr.2 bra.Lenke Det kan være henne vi finner her som tjenestepike.Saxumdalen ligger sånn ca midt mellom Biri og Fåberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Det er nok store muligheter for at dette er den rette Ingeborg. Jeg har funnet at flere av barna til Christian og Ingeborg er fodt v/Lilleulland. Fadderen til et av barna er ogsa bror til den Ingeborg som dere har funnet. Tusen takk for god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Ved dåpen til Ingeborg (6)er en av fadderene Kjøpmann Sæter.Ved dåpen til Ingeborg og Christians sønn Carl Johan f 1 jan 1871 er det faddere fra Sætereie.Familien er da leieboere på Skarkerudeie.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6102&idx_id=6102&uid=ny&idx_side=-48>Lenke Christian har adresse Skarkerud ved vielsen 2712-1870 nr22.Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.