Gå til innhold
Arkivverket

[#65909] Hans Pedersen f. 1781 Skiptvet


Gjest Christine Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Christine Miller

Hei Leter etter fødsel for Hans Pedersen f. 1781. LenkeEvt. noen som har informasjon om plassen Skie?Flott hvis noen kunne hjelpe meg. Mvh Christine Miller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kanskje trolovelsen deres kan hjelpe deg til å finne han, n° 5 høgre side. Jammen var han ung da dersom han bare var 20 i 1801!! Kan det være rett? Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skiptvet, Ministerialbok nr. 4 (1794-1814), Trolovede 1796, side 115. Permanent sidelenke: LenkeDersom det da ikke er feil Hans jeg har funnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine Miller

Hei Jeg hadde også funnet trolovelsen, og mener det er samme person (selv om han var ung!), men det er også alt jeg har funnet på Hans Pedersen.Ane Pedersdatters dåp og konfirmasjon har jeg også funnet, uten at det har vært til noen hjelp her. Har ikke klart å finne informasjon på Peder Hansen. Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christine Miller

Hei Jeg hadde også funnet trolovelsen, og mener det er samme person (selv om han var ung!), men det er også alt jeg har funnet på Hans Pedersen.Ane Pedersdatters dåp og konfirmasjon har jeg også funnet, uten at det har vært til noen hjelp her. Har ikke klart å finne informasjon på Peder Hansen. Mvh Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dersom noen greier å tyde gardsnavnet som står etter navnet hans ved trolovelsen, så kan det hende du kan få hjelp i en bygdebok. Jeg synest det står 'Framstykket', men finner ingenting som likner på det.Dersom han bar var 16 år da han gifta seg, så måtte han vel ha bevilgning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Deres sønn Peder er døpt her i 1797: n° 14 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Skiptvet, Ministerialbok nr. 4 (1794-1814), Fødte og døpte 1797, side 16. Permanent sidelenke: LenkeHer står det Frantz ... et eller annet etter navnet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Ad # 5: Det skal være Franshuset. Jeg har vært borte i denne plassen tidligere, men kan ikke si på stående fot hvilken gård den hører under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du er sikker på at det er rett person? De kom jo fra Bingen, og etter hva Sten Høyendahl nå har funnet skulle Hans Pedersen komme fra Franshuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Hansen

HeiDet er kommet ut 2 bygdebøker for Skiptvedt og jeg sitter akkurat med dem på hjemlån fra biblioteket og ingen av dem omhandler nevnte gårder/plasser. Etter hva som står på hjemmesidene til Skiptvedt bibliotek, skal det gies ut 6 bind i serie od bind 1 utkom 2006 og bind 2007. Så da er vel ikke bind 3 langt unna. Men ta kontakt med biblioteket og spør om dem kan spørre forfatter om data på ovennevnte personer/gårder. Vet at forfatterne av bygdebøker for Torsnes/Borge er veldig behjelpelig og hadde også god hjelp fra forfatter for bygdebok for Høland selv. Så det er vel gode muligheter for svar Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.