Gå til innhold
Arkivverket

[#65913] Når døde Stefane Olsdatter Ervik / Åstveit f. 1832 i Åsane (Hamre) i Bergen?


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Stefane Olsdatter var født 30. nov. 1832 i Ervik i Åsane. Hun giftet seg i 1857 med Erik Steffensen Toppe f. 1819 d. 1885 på Åstveit. Dette ekteparet bodde på husmannsplassen Kalvatræet under Åstveit. Problemet er at jeg ikke finner dødsfallet til Stefane. I 1900 bor hun hos sin datter Anna Dorthea Ellertsen f. 1859 i Åsane: LenkeMvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Kenneth!Dette har du vel allerede prøvd - å lete etter dødsfallet til Stefane i Johanneskirken. Ser ut til at Magnus Barfodgate i Bergen tilhører Jk - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Jeg har letet gjennom de døde i Johanneskirken 1901-1930 uten å ha funnet henne der. Men hun kan jo være død i et annet kirkesogn i Bergen. Derfor håper jeg at hun lar seg finne på en eller annen måte.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Fant henne ikke i 1912. Men jeg har nå fått ny informasjon om at hun kan være død i Strandebarm i Kvam kommune en gang etter 1914. Datteren som hun bor hos i 1900 flytter sammen med familien til Børsheim i Kvam før 1906. Da er det nok ikke usannsynlig at hennes mor er blitt med. Finnes det bygdebøker derfra som kan si noe om dette?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

I Strandebarm 2 side 261 finner du på 3. linje: 1882-1936: Helle Eilertsen ( 1855-1935), g.m. Anna Dorothea Eriksen frå Åsane ( 1858-1936). Skipsførar. Born: Anna Dorothea nf.,Hilmar, utv. til Amerika, død, Einar, d. ug. 1936- : Johan Kristian Øgård (1883-) g. 1908 m. Anna Dorothea Ellertsen ovf. (1886- død). Born: Helle, g.m. Signe Marie Nordås frå Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takker så mye for det. Døde for Strandebarm ligger ute til og med 1914. Der er Stefane ikke nevnt. Men hun kan være død etter 1914.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Marie Skutlaberg i Kvam holder på med 2 nye bygdebøker for Strandebarm. Tørvikbygdområde var nr 1 og kom ut før jul. Hun kan ha opplysningene du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Har snakket med Marie Skutlaberg. Hun var ennå ikke begynt å gjennomgå de døde etter 1914.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Stefane døde i 1916 på Børsheim i Strandebarm. Dermed er problemet løst. Kilde: Dødsfallsprotokoll for lensmannen i Strandebarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.