Gå til innhold
Arkivverket

[#65924] Kolonihager i Bergen i dag?


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei. I min familie har det vært en del beboelse i kolonihagene på Slettebakken. Selv var jeg og min søster født i en av disse hyttene. Nå har jeg alltid vært litt fashinert av disse små hyttene og kolonihagene og jeg har besøkt mange av dem i Sverige, hvor de finnes mange steder og er i flittig bruk. Så lurer jeg på om det er noen her inne som vet om det finnes kolonihager igjen i Bergen? Jeg mener å ha lest noe om dette for en del år tilbake, men jeg fikk aldrig tak i hvor disse lå. Er det noen her inne som vet noe om dette? Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

HeiJeg vet at det finnes kolonihager i bergen, for en av mine kolleger som faktisk er svensk har en slik. Men jeg husker ikke hvor hun sa den lå. Men det er definitivt innenfor sentrum.I Danmark er der også svært mange kolonihager og min familie har og har hatt flere gjennom tidene. Fatisk har jeg på veggen to innrammede diplomer som min far fikk i 40-årene fra Gartnerforbundet for den fineste Kolonihagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Tusen takk. Det ligger jo bare 20 minutters gange fra hvor jeg bor. Utrolig. Jeg skal gå dit i helgen og kose meg. Det er så spesielt og disse små hyttene sitter med mye glemt historie. Det var godt å lese at de blir mest brukt av de eldre og pensjonister. Jeg skal se om det finnes litt historie-materiale om denne hagen. Spennende. Mvh Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.