Gå til innhold
Arkivverket

[#65929] Ragnar Larsen, født i Røyken 1902, emigrert 1924


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Vet det er mange her som er utrolig flinke til å spore opp folk 'over there', så prøver meg å ser om det er mulig å få litt hjelp.Ragnar Larsen ble født i Røyken 21.04.1902. Jeg finner han som emigrert over Kristiania den 28.05.1924. Der står det forøvrig at fødselsdato er 02.04.1902. Hans bestemmelsessted er Canada med linjen Bordewick via Bergen og England.Kanskje jeg er heldig.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

Hei:)Vet ikke om dette er den du leter etter,men: på Ancestry finner jeg en Ragnar Levin Larsen f.1902 i Halden død 1967 i Sechelt British Colombia Canada En mlarsen113 har lagt inn et slektstre for Ragnar L Larsen Foreldre:Lars Bernhardson f.1862 O. Magnusdatter f.1870Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Ingrid, hvor har du funnet dette. Selv om noe av informasjonen tydeligvis er feil vil jeg tippe at den personen du finner på Ancestry er den rette Ragnar. Selv om fødselssted er feil. For jeg tviler på at det finnes andre Ragnar med foreldre som stemmer der også deres fødselsår stemmer. Så dette må tydeligvis være riktig mann.Takk til Erling også, selv om jeg har kirkebokdatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Rart, finner ikke noe. Ser at det dukker opp mange med navnet, og en trolig kan være den riktige. Men i og med at jeg ikke er medlem så får jeg ikke sett videre på dette. Får se om det finnes andre muligheter.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Askedal

For å finne ut om det er den riktige Ragnar Heter søskene hans Margrete Kaspara, Birger, Magda, Louise og Ragnhild?Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Dette anetreet er interessant og neste skritt bør jo være å søke å få kontakt med den som har bidratt med denne info, mao den personen som er omtalt som bidragsyter i Ingrids innlegg (2).

bilete6233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei Ingrid og Kjell. Det er ingen tvil om at dette er riktig person og familie. Men er det noen av dere som har mulighet til å se om det står noe mer om denne personen som har lagt informasjonen inn. Mailadresse eller lignende?Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Har oppdatert medlemsskapet mitt på Ancestry så har vært inne å studert nøyere selv. Ser ikke ut tli at jeg finner ut hvem som har lagt inn opplysnigene, men har lagt inn en etterlysning på en gruppe for Canada, så får jeg se om det dukker opp noe. Ser jo ut som Ragnar har en del etterkommere der noe som er spennende. For tror ikke familien her har hørt noe fra han eller hans etterkommere etter at han emigrerte.Takk skal dere ha for hjelpen så langt:-)Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.