Gå til innhold
Arkivverket

[#65936] Marit Lisbet Andersdt. f.1720 Sandsvær?


Gjest Finn H Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H Bakken

Marit Lisbet Andersdt. viet 05.12.1751 Tuft Sandsvær med Halvor Toresen Tuft-Evju, døpt 27.12.1720 - d 1792. Hun f. ca 1720 - d 17/11-1798. Finner henne ikke døpt i Sandsvær, heller ikke Hof-Lardal. Muligens oversett-men har sett iallefall 2 g. Iflg. bygdebok Sandsvær II s.202 fikk de iallefall 5 barn. Sønnen Tor f. 1752 er min ane. Kan noen hjelpe med tips eller hvor hun kan finnes?mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Eneste Lisbeth Andersdatter jeg finner døpt i Sandsvær er denne som er født i 1725:SANDSVÆR/H 17251014 LISBET ANDERS/ANDR. OLUFSEN HASSEL Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I skifter i Kongsberg finner du mange som bruker Hassel -navnet. Her er en Anders Olsen Hassel fra Sandsvær nevnt ved skfte etter en sønn: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Som Ann-Mary skriver i innlegg (3) er det bare en Lisbeth Andersdatter døpt i Sandsvær i det aktuelle tidsrom, men hvis man ser øverst på samme kirkebokside for vielsen i innlegg (2)oppdager man at det er 2 Lisbeth Andersdøtre som gifter seg i Sandsvær i 1751.Den ene i Hedenstad sogn og den andre i Tuft sogn. Siden Hassel-gårdene i Sandsvær ligger i Hedenstad sogn er det vel overveidende sannsynlig at Lisbeth Andersdatter Hassel er den som blir gift med Ellef Larsen fra Kongsberg.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

til Ann-Mary, Gunn og Arnt - tusen takk for deres innlegg - jeg var klar over Lisbeth f. 1725,(beklager at jeg ikke påførte henne med en gang) men har ikke klart sette henne som min ane. Så jeg håper dere eller noen andre har noen flere forslag. Har dere kjennskap til noen f.eks i Hof eller Lardal , dette er jo ganske nær Tuft i Sandsvær.mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.