Gå til innhold
Arkivverket

[#65937] Bernt thorsen


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Hvor blir det at Bernt Thorsen som gifter seg med Hulda Ellevine i 10.05.1918 i Kragerø?LenkeLurer veldig på stedsnavnet som det står på Bernt.Han var bror til min oldemor. Lurer på om han døde tidlig eller flyttet fra Kragerø. Min oldemor flyttet til Notodden.Venter i spenning på om noen har opplysninger til meg.mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei,Er kanskje ikke til så mye hjelp, men jeg finner ham i en maskinrull her:MASKRULL.TXT 1/1 18.8 kb Side: Patent nr. M0079 Navn: Bernt Thorsen Overført fra/til rull:. Oppholdssted: Kragerø Født: 16.07.1885 i Kragerø Stilling: Fyrbøter Cert. 2. kl. Cert. 1. kl.: Foreldre: Thor Johnsen og Mariem.v.h. Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Eg er ganske sikker på at det står Andøen(på kona står det Andøevigen, og han under henne, det same), eg har funne ut at det er i Oddernes, og det er vel i nærleiken av Kristiansand?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen.Lurer på om Bernt kanskje kan ha etterkommere i Kragerø men har ikke funnet noen barn enda. Leter og leter. Bernt hadde også flere søsken som jeg leter etter. Ole Andreas født 22.05.1878 og Aase Marie født 26.08.1880. Disse har jeg ikke funnet hverken som gifte etter døde.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Jeg har sjekket i 1900 tellinga, men finner ham ikke der. Har du sett om du finner noen av søsknene ?Til Mariann: Jeg tror det står Andølingen som er en bydel i Kragerø. Men har problemer med det andre navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei,I flg. manntallslister for 1925 bodde Bernt og kona i Hovedbyen 129. som ligger på Andølingen. Og i kirkeboka når de vies står det Andølingen 129.Jeg kommer straks tilbake med litt mere. Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har funnet : John Martin født 1873 gift med Volga Johanne Fredriksen. Kirsten Karloine født 1875 (min oldemor) gift med Knut Larsen. Anne født 1883 gift med Gunnar Isaksen. John og Bertha fødte og døde 1887.Ole Andreas og Aase Marie finner jeg som fødte og konfirmerte men der stopper det opp. Faren Thor Johnsen født 1850 i Søndeled finner jeg heller ikke som død. Jeg antar han skal være gravlagt i Kragerø. Han giftet seg 05.10.1872 med Marie Olsdatter født 1852 i Søndeled.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Nå har jeg lest litt mer i manntallslista for 1925. Flg. anmerknig står på Hulda. Flyttet til Skåtøy. Så står det en strek ofer hennes navn og kommentaren, støket av nemda. Skal prøve å forske litt mer på dette senere. Har ikke funnet de blandt listen over døde i Skåtøy. Så de må nok ha flyttet videre. De står ikke nevnet under manntallet i Kragerø i 1947.Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!Jeg vet at min oldemor flyttet fra Kragerø pga. mange ulykker på havet (min seilte ute) før han drev som seilmaker i Kragerø.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanny Vist Aanes

Hei!Ser jo at vi har samme tippoldeforeldre (Thor og Marie), Volga og John Martin er mine oldeforeldre. Marie dør på Øen (Øya) i Kragerø 17/3-1897, Thor er ikke funnet død frem til 1914. Thor bodde sammen med barna Marie, Anna og Bernt hos fam. til Knut Larsen på Hovedbyen i Kragerø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Knut Larsen var min oldefar han var gift med Kirsten Karoline. De flyttet til Notodden der Knut døde 30.09.1918 av lungebetennelse. Min morfar var eldste sønn til Knut og måtte ta seg av sin mor og søsken. Dersom du har lyst på mer informasjon om slekten så må du gjerne si i fra.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.