Gå til innhold
Arkivverket

[#65938] Fjære AA: Jens Stiansen Lillenes' (1856-1916) etterslekt


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Tippoldemors bror, Jens Stiansen, var født på Skotta og flyttet omkring 1896 til lillenes på Espenes/Søm/Fevik. Han overtok gnr 57 bnr 2 4 6 etter brødrene Boe og Fjære landboforening. Der hadde tidligere Norges første hagebruksskole ligget.Jeg har notert at Jens var gm Anna Otilie Pedersen (fra Plassene/Bukjær) f 5/1/1870. Hun overlevde mannen.Jens og anna fikk flere barn: a) Sigurd 3/4/1893-23/12/1963. Gm Aagot Aanonsen. De fikk en sønn, Jens f 1920.b) Marta Stiansen 1895-ca1923 (Kjøkkensjef på Jakobsens kaffihus i Arendal??)c) Agnes Stiansen f 1897 (Brukte hun etternavnet Huseland - evt. giftemål??)Til USAd) Peder Stiansen f 12/5/1902. Til USAe) Ole f 19/1/1906. Til USA, men overtok på 1920-tallet Lillenes.f) Elna Stiansen f 11/7/1909, død i USA. Familien hadde brevkontakt med henne.g) Jenny Stiansen f 19/10/1911, død i USA. Familien hadde brevkontakt med henne.Jeg er naturligvis veldig interessert i å få vite om noen kjenner noe til denne søskenflokken og deres evt. etterslekt. (Sigurds slekt er kjent).Jeg vil nå jobbe meg gjennom DAs databaser for å se om jeg kan finne spor av dem.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.