Gå til innhold
Arkivverket

[#65967] Hvem var Ole Peders Åsen, Dovre, 34 år i 1801, gift 1792 med Anne Hansd Dombås


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Ole Pedersen 34 og Anne Hansdatter 33 er å finne under Aasen i Dovre i 1801:LenkeSoldat og Ungkarl Ole Pedersen Aasen ble 9/4-1792 trolovet med Anne Hansdatter Dombaas.Hennes dåp og foreldre mener jeg å ha funnet ut fra faddere ved barnas dåp. (Hans Larsen og Toro Sivertsdatter, gårdfolk under Dombås i 1801).Men HVEM VAR OLE PEDERSEN?En Ole Pedersen Aasen 16 år ble konfirmert ved Dombås 3/6-1780. Forøvrig har jeg ikke funnet noen konfirmant med bostadresse Aasen som kunne være hans søsken.Av interessante faddere ved barnas dåp kan jeg nevne:Peder Olsen Pladsen (gårdm. under Pladsen i 1801)Kari Pedersdatter KorsvoldPeder Snedker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Ifølge Dovre bygdebok 3, var hans far Peder Knutsson, ca. 1723-1801 fra Tårud (50/4) gift 1750 med Marit Olsdotter, ca. 1729 - 1792, eller ukjent. de drev Nørdre Åsen, som da Ola tok over. Søsken Gunhild, 27/2-1754, Anne 29/3-1757, Knut, 23/6-1760.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.