Gå til innhold
Arkivverket

[#65968] Augusta Marie Olsen typograf i Skien i 1900


Gjest Beate Kjøsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Kjøsnes

født 4/8 1880 i Tønsberg. Far Johan Mathias Olsen skomaker i Skien, født i 1849 på gården Øverland Molde. I 1900 står hun som Marie Olsen. Hvor ble hun av? Finnes der etterkommere? Jeg har lett i kirkebøkene i Skien uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Kjøsnes

Hei Kristinn, Tusen takk for tipset. Det er meget trolig dette er riktig person siden brødrene hennes også etablerte seg i Oslo, men vanskelig å vite når hverken fødselsår eller sted er oppgitt under lenken. Finner ikke at sønnen er døpt i Sagene kirke, og heller ikke at de er gift der, men jeg følger dette sporet for eventuelt flere opplysningermvh beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Her er dåpen til han som er konf.i 1916 Ser ut som det er en annen Augusta Marie Olsen(f.år 1869) Oslo fylke, Paulus, Ministerialbok nr. 15 (1899-1902), Fødte og døpte 1901, side 209. Permanent sidelenke: LenkeSå da får man bare lete videre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Kjøsnes

Takk både til Laila og Solveig for innlegg. Dessverre så ser det ut som fødselsåret ikke stemmer, så dette er nok et blindspor. Faren, Johan Mathias Olsen døde i Skien 19. mai 1916 men der står ikke noe som gir spor videre. Moren er jeg usikker på, men muligens Ida Olsen Vestre Gravlund Fagerborg kirke 1939. Broren til Augusta Marie,som het Einar Olsen, fikk 21. mai 1916 en sønn som ble oppkalt etter Johan Mathias Olsen. Dette har jeg funnet i lysing i Gamle Aker kirke i 1941. Søker selvsagt etterkommere etter ham også.mvh Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.