Gå til innhold
Arkivverket

[#65975] Sletsjøe


Gjest Marte Helmet
 Del

Recommended Posts

Gjest Marte Helmet

Hei. Leter etter informasjon av Gunnar Sletsjøe og Ragnhild Sletsjøe? Vet at de døde i larvik høyst sannsynlig på 1970 tallet et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Er det Ragnhild Sletsjøe som er begravet ved Undersbo 20.11.1967? I så fall ser det jo ut som om hun er nevnt på gravstøtte sammen med Karl Gustav Sletsjøe.LenkeMvh Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marte Helmet

ja det kan godt hende. Men det var lite informasjon der.. vet de hadde fem barn: Johanna Larsen (ikke funnet datoer enda), Ellen Mathilde Helmet (01.01.1912 - 03.06.1994), Birgit Margrethe Hansen (01.01.1912 - ?), Kjell Sletsjøe (lever fremdeles), Knut Sletsjø ( - død i 1988).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Sletsjøe-familien i Larvik stammer fra Søren Jonsen og Inger Knutsdatter på Furulund i Kvelde, senere på plassen Sletsjø under Kvelde, hvis to sønner - Jon (f. 21/4-1815) og Knut (f. 23/9-1817) - flyttet til Larvik. Flere av deres etterkommere tok i bruk Sletsjø/Sletsjøe som familienavn.Karl Gustav Sletsjøe (2/10-1884-1965) ble gift 8/7-1911 i Larvik med Ragnhild Hansen (9/5-1888-1967), født på Skreppestad i Tjølling. Deres tvillingdøtre Ellen Mathilde og Birgit Margrethe var født 1/1-1913 (ikke 1912), jf Lenke.Jeg vet ikke umiddelbart hvem Gunnar og Ragnhild i innlegg 1 er - var de gift med hverandre? Det finnes ei Ragnhild Sletsjøe født 28/8-1914 i Larvik (niese av nevnte Karl Gustav Sletsjøe), men hun var gift (28/5-1949) med Nils Anton Gundersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det jeg har om Sletsjøe-familien, har jeg fra kirkebøkene og folketellingene. Vielsen mellom Karl Gustav og Ragnhild (Lenke) gir et godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hvis du sender meg en e-post på khuns alfakrøll online.no, kan jeg sammenfatte de opplysningene jeg har.Siden Ellen Mathilde Sletsjøe tydeligvis ble gift Helmet, er du kanskje et barne- eller oldebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.