Gå til innhold
Arkivverket

[#65981] Tyding av kirkebok-Gloppen-Sogn & Fjordane-1768


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva som står på Daniel, døpt 31.oktober 1768. Venstre side,høyre felt-litt under midten. Jeg leser foreldre som Lars Andersen og Marthe Danielsdatter, men hva mer? LenkeKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg leser det som Lars Andersen MøchlebustFlere av fadderne er og fra Møklebust ser jeg.Det står bare Marthe Danielsdtr på moren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Dersom det er gardsnamnet du lurer på, så trur eg det står Møkelbust eller Møchelbust, dvs. noværande Myklebust.mvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Takk til Kjellaug og Egil. Det var spesielt gårdsnavnet jeg var ute etter. Skal se om jeg finner noen bygdebøker fra dette området som omhandler den nevnte gården.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sol høydalsvik ulvestad

Foreldra til Daniel er Lars Anderson Bjørkelo 1735 - 1778 frå g.nr 104.3 'Innigard' Bjørkelo og Marte Danielsd. Myklebust f. 1740 frå g.nr 98.4 'Jobruket' Myklebust Dei hadde borna; Daniel f. 1768, Anders f. 1771 og Marie f. 1777. (I 'Soga om Gloppen og Breim' b.5 står ikkje noko om kvar borna vart av) Far til Marte var Daniel Jonson Bjørkelo d. 77 år i 1754, også frå 'Innigard' - og foreldra til 'vesle' Daniel er søskenbarn (om eg ikkje har regna feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Sol. Hjertelig takk for hjelpen, der kom jeg meg litt videre i slekta. Daniel(døpt 31.10.1768)flyttet til Vardø (Finnmark) og ble gift den 28.09.1794 med Anne Lisbeth Pedersdatter. Han døde i Vardø 03.01.1802,bare 34 år gammel. Han er en av mine forfedre.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.