Gå til innhold
Arkivverket

[#65983] Christen Hansen Næverdal - dåp av sønn 1766


Gjest Grete Jøraas
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Jøraas

Christen Hansen var f 1728 Næverdal, Innset og giftet seg i 1765 med Anna Jacobsdatter Graae f 1736. I 1766 får de sønnen Hans. Lenke I første kolonne er der en Christen Hansen og Margrethe Jacobsdatter som døper en sønn Hans. Lenger nede i samme kolonne introduseres dette ekteparet. Dette er i Kvikne.I siste kolonne, høyre side, døper Christen Hansen og Anna Jacobsdatter en sønn Hans. Dette er i Innset.Er dette to forskjellige Christen? Er Margrethe og Anna søstre? Har jeg kanskje 'valgt' feil Christen som min ane? Jeg har en liten notis som sier at i Åseg skifteprotokoll er sønnen Hans oppført som Christophersen. Kan dette være en skrivefeil, eller har jeg en tredje mulighet for rette ane? Jeg finner ingen datter som heter Margrethe hos Jacob Graae.Vet at andre også har problemer med å få rette oversikten over denne Næverdalslekten, håper noen kan kaste lys over disse to Christen'/(Christopher?)vennlig hilsen grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.