Gå til innhold
Arkivverket

[#65989] Tydehjelp Bø i Telemark 1834 og 1835


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

Jeg trenger litt tydehjelp igjen til min hardt prøvede tippoldefar, Lars Olsen. Han gifter seg igjen i 1834, med Margit Kittilsdatter. Men hva står det i kolonne to ? Kaasa..... Brudens oppholdssted ser ut til å være Hasledalen. Brudens far, er det Kittil Hasledalen det står ? (Nederst på siden.)Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1350&idx_id=1350&uid=ny&idx_side=-284>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Men akk, også Lars' andre kone dør etter ett års ekteskap. Han er nå 2 ganger enkemann i en alder av 23 år. Se nr. 19, Margit Kittilsdatter Huusmands kone 23 år, Kaasa i Bøe. Død af Radesyge........ Hva står det til slutt her ? Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Lauritzen

(Til 5) Takk forresten, for den fine oversikten over Lars' vita. Det er jo endel uutfylt her, men det har jeg stort sett oversikt over. Er du etterkommer av Lars Olsen, Gro Berit ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Nei, er nok ikke det. Har bare oppdaget at denne sida inneholder en god del folk fra Bø.Kanskje du sender en mail om denne feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.