Gå til innhold
Arkivverket

[#65990] Ellev Matthiessøn, Sandefjord


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Søker aner til Ellev Matthiessøn født i Sandefjord. Gift den 7. januar 1745 i Sandar kirke med Dorothea Andreasdatter. Forlovere Johannes Mørk og Poul Conrad Bøckmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

i følge kilder på Vestfoldslekt får Paret Ellef Matthiessøn og Dorthea Anders( Andreas) datter følgende barn døpt i Sandar:Lenkeføst Andreas f. 17471748 Christian1750 Maren1751 Massi1754 Hans1758 Ole Christian og Ellen Kristine ( tvillinger)Så lurer jeg på om ikke Ellev gifter seg om igjen og får flere barn i 2. ekteskap?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er den andre vielsen med en Dorte Jørgensdatter: LenkeBarn i det ekteskapet finner jeg Dorte Kristine f. 1770og David Christian f. 1771.Har ikke sjekket dette i kirkebøker.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Takk skal du ha, Gunn! Falt ut litt ei stund jeg, var så fint program fra Femunden på TV.Men nå stusser jeg litt,ser ut som det er to med samme navn i samme område,kan denne konfirmant i 1755 være han som gifter seg med Dorthe Jørgensdatter. Håper lenka virker denne gang!Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror det må være samme mann som gifter seg igjen etter at første kona døde.( Så forresten det samme fine programmet fra Femunden :-) )Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Gunn og Hilde. Helt fantastik. Har funnet ut en hel del mer om min 4x toppoldefar i kveld. Ser at ved vielsen med Dorthe Andreasdatter at caut. var Johannes Mørk og Pål Konrad Bøckmann. Kan disse ha vært slektninger med Ellef? Ellers så har jeg fått hjelp til å finne ut at Dorthe Andreasdatter sin oldefar var hamersmeden Jan Mikkelsen Boveng, eller Jean Michel Bouvin. Har problemer med å fine foreldre til Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at det var litt hjelp i dette.Skiftene under Larvik som ligger her viser mange slektsrelasjoner . Her har du Paal Conrad Bøchman og også nevnt en Mørk:LenkeHåper du finner flere svar her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.