Gå til innhold
Arkivverket

[#66002] Hjelp tyding kirkebok Langesund 1801-1815


Gjest Marianne Innes Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Innes Hansen

Hei. Trenger hjelp til tyding av døpte Telemark/Langesund 1801-1815 s. 89 nr.20 helt nederst på venstre side Augustinius Hansen og Mette Dorthe Pedersdatter hva heter barnet? hva står det skrev etter?-På forhånd tusen takk for hjelpen Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Innførselen i klokkerboka finnes her:LenkeAugustinus Hansen og Hustr. Mette Dorthe Andersdatters hjemmedøbte Barn kaldet Isach, som døde efter fem Dage fra Dato uden Daabs-Confirmation.Datoen til venstre, 20. april, er vel datoen for hjemmedåpen.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagrun Dyrkorn Heimland

Hei Marianne, Jeg prøver litt, men denne var vanskelig.'Augustinus Hansen og Hustru Mette Dorthe Andersdatter Hjemmedøbt .... ..... Isachsen døde (af ... ) dage fra .... uden Daabs - Konfirmasjon'Nei, denne var vanskelig! 'uden Daabs - Konfirmasjon' vil tilsi at dåpen ikke ble bekreftet med dåp i kirka. Jeg skjønner ikke helt Isachsen,Det er ikke navn til noen av foreldrene! Jeg mener det står Isachsen, men noen andre kan kanskje finne ut noe annet.Dagrun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.