Gå til innhold
Arkivverket

[#66013] hjälp att tyda gammal tideräkning


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Hej! Undrar om nåt vet vilket datum detta kan vara?Dom esto mihi. Hittar en ev. ana fødd då 1781 men skulle gärna veta datum. Mvh, Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Anledningen att jag måste veta fødelsedatum är før att kunna veta om det var samma barn som dog 10 dar gammal samma år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Toppen, tusen tack! Kanske løser ett mysterium før mig:På denna link finns ett barn som dog 10 dagar gammalt, 5:e mars 1781, nr 30 på høger sida. Vet ni vad som står efter datumet 5 marti och føre namnet Ole Hansen?[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7651&uid=ny&idx_side=-159>LenkeTror ni att det är samma som føds här samma år på fastlagssøndagen? Barn nr 44, isåfall är mitt mysterium løst! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Ja, det är møjligt det är han, man jag kan inte hitta Mari Halvorsdatter avliden nån gång... Ser du møjligen vad det stod efter dødsdatumet , nåt med ud men jag hoppas inte det är odøpt før det var han ju!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Ps. Ragnild Børgersen är syskon till en av mina anor så isåfall gifte denna Hans Olsen in sig i släkten i alla fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Tusen tack før all hjælp!! Nu faller pusselbitarna på plats vartefter och idag har jag fått utrett en marig ana , tack vare detta barnets død (Ole Hansens) så finns bara en kvar som kan vara min ana. Toppen! Missade Mari i farten då hon kallades Marta vid dødsfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.