Gå til innhold
Arkivverket

[#66015] Sjømann August Valsjø fra Vega


Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Jeg leter etter foreldrene/dåpen til August(inus)(Olsen) Valsjø fra Vega født 1880. Han var sjømann og døde på et hospital i Philadelphia, USA i 1919.Det er opplysningene fra sjømannskirken som sier at han er født på Vega, men jeg finner ham ikke. Grunnen til at jeg søker opplysninger er at han ble far til et barn født utenfor ekteskap i 1915.Ved dåpen til barnet het han Augustinus Olsen (Valsjø) og hadde bosted Røst. Sønnen tok navnet Valsjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Det ble født en August Kristian på Vega 17.09.1880, av foreldre Ole Johansen og Johanna Jacobsdatter, han ville da etter alt å dømme bli August Olsen (men jeg vet ikke om dette er riktig person). Det ble også født en Augustin Pareli den 6. juni samme år, men her hette faren Edvard (og da ville han blitt Augustin Edvardsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Det kan godt være August Kristian, men i de kildene jeg har sett har aldri Kristian vært med. Er det noen som kjenner til en plass eller sted på Vega som heter Valsjø og kan være opprinnelsen til navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

På Vega er det et sted som heter Valla.Jeg søkte på VEGA på sesam.no (kart), og finner at på Vega er det et sted som heter Vallsjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.