Gå til innhold
Arkivverket

[#66016] Etterslekt etter Christian Christiansen (Lærum) i Sande, Vetfold


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Min tipptippoldefar, Christian Mathisen Lærum, fra Ø. Lærum i Sande. Vestfold. F. 1792 d. i Amerika etter 1853. Han fikk en 'uekte' sønn, med Olea Taastensdtr. F. 1777 d. 1870. Før han senere giftet seg 2 g., og fikk flere barn, deriblandt min oldefar.Sønnen fikk navnet: Christian Christiansen (Lærum). Han vokste opp på Ø. Lærum sammen med sin far og hans familie. Han ble født på Kjelaas, 12 jan. 1811 og døde på Halland i Sande, den 9 des. 1879.Han giftet seg m. Birthe Maria Tollisdtr. Qvisle, f. 1811, d. 1848. De fikk følgende barn som levde opp: 1. Ingebor Maria Christiansdtr. (Lærum) f. på Lærumseiet den 10 jun. 1838 Fant ikke giftermål el. barn på henne i Sande.2. Hans Christian Christiansen (Lærum) f. 31 okt. 1841, Lærumeiet, d. 1 jan. 1896 på Myre i Sande.Han giftet seg med Maren Olava Olsdtr. Teien. F. 15 okt. 1841, på Teien ?, d. 29 mars 1874.Av barn som levde opp var: 1. Maren Olette Hansdtr. f. 15 jan. 1870 på Myre, d. 9 nov. 1904 i Sande. Hun ble gift med Johan Johansen Hertzberg, f. 7 mai 1871 på Revaa, d. 10 mars 1896 på Rud i Sande. Disse 2 fikk datteren Olga Gurine Johasdtr. Myhre, f. 1894 på Myre i Sande. Henne vet jeg ikke mere om, da kirkebøkene for Sande ikke gikk så langt fremover i tid. 2. Christiane Bolette Hansdtr. f. 8 des. 1872 på Gryte. D. ? Hun ble gift med Johan Johnsen, f. 6 aug. 1873 på Bondeneie. D. 26 des. 1911 på Myre. Av barn som levde opp fikk de disse: 1. Maren Olava - f. 7 sept. 1895 på Myre. 2. Hans Ingvald - f. 16 juli 1899, på Myre 3. John - f. 2 juni 1901 på Myre 4. Peder - f. 29 mai 1903, på Myre 5. Robert - f. 9 juni 1905, på Myre 6. Sigurd - f. 22 mai 1907, på Myre. Da kirkebok for Sande ikke gikk lenger så har jeg ikke klart og finne ut hvor disse ble av heller, så jeg er svært takknemlig om noen kan hjelpe meg litt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei! Takk for svar. Men jeg er ikke medlem lenger av DIS, så kan jeg søke der da? Og går disse til langt opp på 19hundre tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Gunn! Takk for oppl. ang. Jørgen, for han må jeg ha oversett fødselen til! Jeg trodde det bare var født 3 jenter den gangen, 1 døde og 2 vokste opp. Den eldste fikk bare 1 datter. Olga Gurine Johansdtr. Myhre. Men det sto jo en Maren Hansdtr. i den folket. du la ut den første linken til, og der har vi vel hun som ble gift m. Johan Johansen Hertzberg, og datteren deres Olga (Gurine) Johansdtr.Men alle de andre som står på den andre linken du la ved, fra folket. 1801 har jeg forlengst. Eg. mangler jeg svært lite, untatt siste del av etterslekten til min tippoldefars 'uekte' sønn, Christian. Men der har jeg probl m. at kirkebøkene fra Sande ikke går langt nok frem i tid da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hei Gunn.Ja jeg har stort sett alle de som står i kirkebøken for Sande så langt de går. Men har for sikkerhetsskyld kopiert det du la inn da! ;-) Så får jeg sjekke med slektprog. mitt å se om alt stemmer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.